Meta, aldığı bir karar ile Instagram ve Facebook’tan ırk, dini inanç, siyasi görüş ve cinsel yönelim temelli reklam hedeflemelerini kaldırıyor. Bu karar, Meta’nın yıllardır eleştirilen reklam politikalarının bir sonucu.
Şirket tarafından dün yapılan açıklamaya göre bu kararın alınmasında insan hakları uzmanları ve politika yapıcılardan gelen geri dönüşler etkili olmuş. 19 Ocak’tan itibaren geçerli olacak olan bu değişikliğin sonucunda “insanların hassas olduğunu düşünebilecekleri” konu başlıklarını içeren hedefleme ayarları platformlarda görülemeyecek.
Meta’nın ürün pazarlama ve reklamlardan sorumlu başkan yardımcısı Graham Mudd, uzmanlardan bu tür hedeflemelerin yetersiz temsil edilen gruplardaki bazı insanların negatif deneyimlere yol açtığını öğrendiklerini ve bunun üzerine bu kararın alındığını belirtirken; şirket, insanların hangi gruplar ile ilişkilerinin olduğunun görünüşlerine göre değil, ne tür içerikler ile etkileşime girdiklerine göre belirlendiğinin altını çizdi.
Bir Meta sözcüsü, bu değişikliğin Instagram, Facebook ve Messenger gibi reklam gösterilen tüm Meta ürünleri için geçerli olacağını belirtti.
Meta, bu değişikliğin reklamverenlerin ilgili kitlelere ulaşmalarını olumsuz olarak etkileyebileceğini, fakat tüm hedefleme metotlarının kaldırılmayacağını açıkladı. Reklamverenler yaş, cinsiyet, konum, müşteri listelerine dahil olup olmama durumu ve reklamverenin geçmişte paylaştığı bir içerik ile etkileşimde bulunup bulunulmadığı ile ilgili hedefleme yapabilecekler.
Meta, bu değişikliğin yanında kullanıcılarına reklamlarını daha az görmek istedikleri konu başlıklarını belirtebilecekleri bir sistem üzerinde de çalışıyor. Halihazırda ebeveynlik, siyaset, evcil hayvanlar ile ilgili reklamları azaltma seçenekleri bulunmaktayken, örneğin, kumar ve kilo verme gibi konularda reklamları azaltmak da gelecekte mümkün olacak.
Kaynak: Facebook and Instagram will no longer target ads based on race, politics, or religion – Mashable
Yorumlar