Meta bugün bir blog yazısında, Avrupa’daki Instagram ve Facebook kullanıcılarının Meta’nın öneri algoritmalarından kaçınmak için daha fazla seçeneğe sahip olduğunu açıkladı.
Meta’nın küresel ilişkiler başkanı Nick Clegg’e göre Avrupalı kullanıcılar, Meta’nın öneri algoritmalarına göre sıralanan içerikleri görmeden Facebook ve Instagram’daki Reels, Hikâyeler ve Arama gibi özelliklere erişebilecek.
Clegg, blog yazısında yaptığı açıklamada “Örneğin, Facebook ve Instagram’da kullanıcılar yalnızca takip ettikleri kişilerin Hikâyelerini ve Reels’larını kronolojik olarak en yeniden en eskiye doğru sıralayarak görüntüleme seçeneğine sahip olacaklar” ifadelerine yer verdi.
Clegg ayrıca, kullanıcıların arama sonuçlarını, önceki etkinliklerine ve kişisel ilgi alanlarına göre kendilerine özel olarak kişiselleştirmek yerine, yalnızca girdikleri kelimelere göre görüntüleyebileceklerini belirtti.
Meta, bu değişiklikleri, teknoloji şirketlerinin platformlarındaki içerikleri nasıl düzenlediğini etkileyecek yeni bir düzenleme olan Avrupa Birliği’nin Dijital Hizmetler Yasası’na (DSA) uyum sağlamak için yapıyor. Şirket, bu ayın sonuna kadar DSA’ya uyması gerektiğini söyledi.
Clegg’e göre bu değişiklikler, Meta’nın bu ay DSA’ya uyum sağlamak için yaptığı birçok çalışmanın sadece bir parçası. Bunun yanı sıra Meta’da binden fazla çalışan yeni kurallara uyum sağlamak için çalışıyor. Clegg, şirketin platformlarında yayımlanan reklamlar hakkında daha fazla şeffaflık sunmak için genişletilmiş bir Reklam Kitaplığı yayımladığını, öneri algoritmaları hakkında daha fazla ayrıntı sunduğunu ve reklamverenlerin gençleri nasıl hedefleyebileceğine ilişkin yeni sınırlar getirdiğini söyledi. Şirket ayrıca platformlarında yasadışı içeriğin bildirilmesini kolaylaştırmaya çalışıyor ve AB’deki kullanıcılara düzenleme kararları hakkında daha fazla bilgi verecek.
Kaynak: Instagram is adding a chronological feed for Reels and Stories in Europe – The Verge
Yorumlar