BRAND WEEK ISTANBUL

DigitalAge | 09.10.2020 - 15:30

MediaCat ShortCase obeziteye dair doğrular inşa etmeye davet ediyor

Geçtiğimiz yıl ilk kez düzenlenen kısa film yarışması MediaCat ShortCase'in bu yılki teması “obeziteye karşı doğru farkındalık”.

Geçtiğimiz yıl ilk kez düzenlenen kısa film yarışması MediaCat ShortCase, bu kez Türkiye Obezite Araştırma Derneği (TOAD)’nin işbirliğinde, Novo Nordisk Türkiye desteğiyle hayata geçiyor. Yarışmanın bu yılki teması ise “obeziteye karşı doğru farkındalık”. Dünyada 650 milyon, Türkiye’de ise 20 milyon fazla kilolu ve obeziteli birey bulunuyor. Başka bir değişle Türkiye’de her 3 bireyden 1’i obeziteli. Ancak obezite kadar tehlikeli olan bir şey var ki, o da konuya ilişkin yanlış bilgiler ve algılar. MediaCat ShortCase 2020, 30 yaş altı herkesi (bireysel ya da ekip olarak) obeziteye dair doğrular inşa etmeye davet ediyor.

MediaCat ShortCase yeni filmlerini bekliyor

Brief

Obezite, tedavisi mümkün olan ve profesyonel hekim desteği gerektiren bir hastalık. Vücut Kitle İndeksi (VKİ) 27’nin üzerinde olan bireyler fazla kilolu, 30’un üzerinde olan bireyler obeziteli kabul ediliyor. Ancak toplumda Vücut Kitle İndeksi’nin ne olduğuna yönelik farkındalık oldukça düşük. Bu bilgi eksikliği ise, fazla kilolu bireylerin kendilerini balık etli olarak tanımlayarak, obezitenin getirdiği sağlık risklerini es geçmelerine sebebiyet verebiliyor.

Obezitenin yol açtığı sağlık risklerinin yanında, obeziteli bireylerin aile içinde, iş yerinde, toplu ulaşım araçlarında vs. uğradıkları negatif ayrımcılık da yaygın bir davranış biçimi olarak görülüyor. Hastalığa yönelik bilinçlenmenin artması, bu psikolojik baskının ortadan kalkması ve obezitenin, yalnızca kozmetik bir problem olarak algılanmasının önüne geçilmesi için de çok önemli.

MediaCat ShortCase’e başvuracak olan markalı kısa filmler; obezite tanısında kritik olan Vücut Kitle İndeksi kavramının bilinirliğinin artırılmasını ve VKİ’si 30’un üzerinde olan bireylerin obeziteli olduğu bilgisinin yaygınlaştırılmasını amaçlamalı; oluşturulan hikâye, obeziteli bireylerin bir hekime giderek tedavi olması gerektiği mesajını vermeli ve/veya obeziteli bireylerin maruz kaldığı psikolojik baskının ortadan kalkması için gerekli olan bilinçlenmeyi vurgulamalı.

Başvuru hakkında

MediaCat ShortCase için başvurular bu adres üzerinden yapılabilir. Katılım koşulları ve başvuru sürecine dair teknik detaylar da aynı adreste bulunabilir. MediaCat ShortCase’e başvuran filmler 2 dakikayı aşmayacak ve tıpkı geçtiğimiz yıl olduğu gibi herhangi bir marka, ürün ya da hizmet tanıtımı içermeyecek. Bu nedenle filmlerde, herhangi bir marka adı ya da logosu bulunmayacak. Daha önce hiçbir yerde yayınlanmamış olma gerekliliği bulunan başvurular için son tarih 30 Kasım. Yarışmada ilk 3’te yer alan filmler, Türkiye Obezite Araştırma Derneği ve Novo Nordisk tarafından, kampanyalarında kullanılma hakkına sahip olacak.

Değerlendirme süreci

MediaCat ShortCase kazananları, sektörün seçkin isimlerinden oluşan bir jüri tarafından değerlendirilecek. Jüri yaptığı değerlendirmede projeleri, Strateji (yüzde 30), Yaratıcılık (yüzde 40) ve Uygulama (yüzde 30) kriterlerine göre ele alacak. Yarışmanın kazananları, online olarak gerçekleşecek olan Brand Week Istanbul’da açıklanacak ve kazanan filmler burada gösterilecek. Kapital Medya tarafından verilecek ödüllerde, yarışmanın birincisi 10 bin TL, ikincisi 7.500 TL, üçüncüsü ise 5.000 TL’nin sahibi olacak.