İŞ DÜNYASI

DigitalAge | 16.01.2019 - 09:47

Markaların ve ajansların 2019 dijital dönüşüm ajandaları

Dijital ekosistemin önde gelen isimlerine ajans ve markaları özelinde 2019 için dijital dönüşüm gündemlerini sorduk.

Ar-Ge ve inovasyon en önemli gündem maddelerimiz arasında yer alacak

Mehmet Emin Özcan VakıfBank Genel Müdürü

VakıfBank olarak 2019 yılında dijital dönüşüm çalışmalarımız tüm hızıyla devam edecek. Ticarî kredi süreçlerimizi uçtan uca dijitalleştirecek, çağın gereklerine daha uygun bir iş modelini hayata geçireceğiz. Şubelerimizdeki iş ve hizmet modelimizin revizyonuna yönelik çalışmalarımız da devam edecek. Amacımız belirleyeceğimiz modelin pilot uygulamasını yıl içerinde hayata geçirmek. Ar-Ge ve inovasyon en önemli gündem maddelerimiz arasında yer alacak. Yenilikçi teknolojilerin bankacılık sektöründe kullanımına yönelik çalışmalarımız hızlanacak. Bunların yanı sıra banka olarak ülkemiz ekonomisini tüm gücümüzle desteklemeyi sürdüreceğiz.

İnsan odaklı teknolojiler geliştirmeye devam edeceğiz

Tolga Ulutaş, Akbank Direkt Bankacılıktan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı

Akbank olarak müşterilerimize her geçen gün daha fazla yenilik sunuyor, yaptığımız işbirlikleriyle hizmet kalitemizi daha da artırıyoruz. Kesintisiz yatırım yaptığımız dijital teknoloji, müşterilerimiz ile aramızda özel bir iletişim köprüsü de oluşturuyor. Dijital teknolojideki gelişimi müşterilerimizin olduğu her platformda yanlarında olmak için bir fırsat olarak görüyoruz. Son aylarda yaptığımız Google My Business ve Ripple projeleriyle müşterilerimize yenilikçi hizmetler sunmaya devam ettik. Banka olarak modern hayat alışkanlıklarından ilham alarak insan odaklı teknolojiler geliştirmeye, 2019’da da Türkiye’de bankacılık sektörünün dijital dönüşümüne liderlik etmeye devam edeceğiz.

2019’da Türkiye’nin verisini Türkiye’de korumak için çalışmalarımız sürecek

 

Kaan Terzioğlu, Turkcell Genel Müdürü

Dünyanın ilk dijital operatörü Turkcell, 2018’de birçok önemli başarıya imza attı. Bunlardan en önemlisi yerli mühendislerimizin geliştirdiği BiP, fizy, Dergilik, lifebox ve yaani gibi dijital uygulamaların dünyaya ihraç edilmesiydi. Dünya çapında 150 milyondan fazla indirme rakamına ulaşan uygulamalarımız dijital ihracat kapsamında bugün Moldova’dan Ukrayna’ya dünyanın çeşitli ülkelerindeki operatörler tarafından kendi müşterilerine hizmet verme gururu taşıyor. 2019, bu stratejimizi hızla sürdüreceğimiz bir yıl olacak. Dünyanın dört bir yanından operatörle görüşmelerimiz sürüyor. 2019’da Türkiye’nin verisini Türkiye’de korumak için çalışmalarımız sürecek, yeni veri merkezi yatırımlarımız hayata geçecek. 5G’ye yönelik çalışmalarımızı hız kesmeden sürdüreceğiz.

2019 yılı bizce verimlilik yılı olacak

Furkan Reis, Red And Grey Kurucu Ortağı

Ekonomik konjonktür sebebiyle artık tüm firmalar sonuç alacağı alanlara yatırım yapmak istiyor. Bu bakış açısı dijitalin faydasına çünkü dijital tüm pazarlama mecralarına göre çok daha ölçülebilir, anlaşılabilir ve verimli. Dolayısıyla bizce dijitalde yapılan proje sayısı artacak, dijital mecra harcamaları artacak. Bununla birlikte markalar her dijital işin analitik altyapısını sorgulamaya devam edecek ve buradaki yaratıcılığı analitik düşünceyle birleştirme motivasyonu artacak.

Yeni sanal asistanımız yıl sonuna doğru geliyor

 

Umut Özdoğan, DenizBank Dijital Dönüşüm, CRM ve Değişim Yönetimi Grubu Genel Müdür Yardımcısı

DenizBank olarak 2019’da odağımızı dijitalin imkanlarını konvansiyonel bankacılık hizmetlerimiz ile daha uyumlu dans edeceği bir strateji doğrultusunda şekillendireceğiz. Müşterilerimize, onların sorularına net olarak cevap verecek ve DenizBank.com’u ziyaret ettikleri anda başlayacak bankacılık deneyimlerinde bu deneyimi kusursuzlaştıracak bir sanal asistanımız yani zeki bir chatbot’umuz da yıl sonuna doğru kendileri ile buluşabilir. Teknoloji yatırımlarımız arasında robot teknolojisi bir diğer odağımız olacak. Özellikle yatırım tarafında algoritmik işlemler ve yatırım optimizasyonları konusunda yoğun bir şekilde çalışmalar geçekleştiriyoruz. DenizBank’ı bankacılık lisanslı bir teknoloji firması olarak konumlandırdığımız vizyon planında aldığımız önemli adımlardan biri de Open API stratejimizi hızlı bir şekilde platform bankacılığı yapmaya hazır hale getirmek olacak. Regülasyona uygun, açık ve işlenebilir veri ile bu alanda da yatırımlarımızı dijital doğrultuda efektif modeller için kullanacağız.

Bu yıl alışveriş asistanımız Zihni’yi daha çok duyacaksınız

Barbaros Özbuğutu, iyzico CEO’su

2019’da ürün bazında iki önceliğimiz olacak; iyzico mobil uygulaması ve linkle ödeme alma çözümümüz. KOBİ’lerin dijitalleşmesi için ödeme alanında sunduğumuz çözümleri son kullanıcıların da ihtiyaçlarını karşılayacak şekilde genişleteceğiz. Bu anlamda 2019, iyzico içindeki yatırımları hızlandırdığımız, son kullanıcıya dokunan ilk ürünümüz iyzico mobil uygulamasını ve online alışverişlerinizin yeni asistanı Zihni’yi daha çok duyacağınız bir yıl olacak. Son kullanıcılar için geliştirdiğimiz mobil uygulamamız ile internetten alışveriş yapan tüketicilerin alışverişlerini yönetmesini, bir sorun yaşadıkları zaman canlı destek almasını sağlayacağız. 2019’da iyzico mobil uygulaması ve iyzico Korumalı Alışveriş’e yapacağımız milyon TL’nin üzerindeki yatırımlarla onlarca insanın internetten güvenle alışveriş yapmasını sağlarken daha çok satıcının da ekosisteme katılmasını sağlamayı hedefliyoruz.

Yenilikçi fikirlerin gerçeğe dönüşmesine katkı sağlayacağız

 

 

Yakup Doğan, Yapı Kredi Genel Müdür Yardımcısı

Türkiye’nin dijital bankası Yapı Kredi olarak 2019 yılında dijital bankacılık alanında öncü konumumuzu sürdürerek, yeni teknolojileri en kullanışlı şekilde müşterilerimizin hizmetine sunmayı hedefliyoruz. Her alanda olduğu gibi dijital dönüşümde de odağımıza müşterilerimizi almaya devam edeceğiz. Müşteri deneyimini iyileştiren akıllı çözümler, hizmet sürelerini iyileştiren uygulamalar ve destek servisleri; makine öğrenmesi, doğal dil işleme, derin öğrenme ve robotik yöntemlerin kullanıldığı teknolojiler gündemimizde olacak. Blockchain, giyilebilir teknolojiler ve büyük veri üzerine yetkinliklerimizi artırarak sürdüreceğiz. Ayrıca, finansal teknoloji dünyasında fark yaratacağına inandığımız kapsamlı API’lar yayımlamaya devam ederek, yenilikçi fikirlerin gerçeğe dönüşmesine katkı sağlayacağız.