Skip to main content

Türkiye’de 2012 yılında 6 milyar TL’lik pazarda yerli teknolojik ürün sayısının azlığı nedeniyle yabancı markalar, büyük bir hakimiyet kurmuş durumda. Teknoloji marketlerindeki Türk malı ürünlerin azlığına dikkat çeken Gold Teknoloji Marketleri Pazarlama…

































Türkiye’de 2012 yılında 6 milyar TL’lik pazarda yerli teknolojik ürün sayısının azlığı nedeniyle yabancı markalar, büyük bir hakimiyet kurmuş durumda.
Teknoloji marketlerindeki Türk malı ürünlerin azlığına dikkat çeken Gold Teknoloji Marketleri Pazarlama Müdürü Kılınç Orhan Erdemir, 2012 yılında 6 milyar TL ciro elde eden pazarda yerli markaların payının yüzde 5’e ulaşmadığını belirtti. 

8 büyük şirketin rekabet ettiği organize teknoloji perakendeciliği sektöründe yerli markaların en etkili olduğu ürün grubunun dizüstü ve masaüstü bilgisayarlar olduğunu kaydeden Kılınç, bu iki grupta yerlilerin pazar payının yüzde 40’a ulaştığını söyledi.

 
‘Made in Turkey’ etiketi artık görülemiyor 
Ülkemizde beyaz eşya kategorisinde yerli markaların ezici bir üstünlüğü olduğunu belirten Erdemir, “Teknoloji marketleri ağırlıklı olarak elektronik ürün satışını gerçekleştirdiği için beyaz eşya hariç tutularak bir değerlendirme yapılması gerekiyor. Bu çerçevede baktığımızda teknoloji marketlerinin satışlarındaki Türk markalı ürünlerin üçe ayrıldığını görüyoruz. Bunlar yurtdışında, özellikle Uzakdoğu’da üretilenler, Türkiye’de montajı yapılanlar ve büyük kısmı Türkiye’de üretilenler olarak sıralanıyor. Bu açıdan, teknolojik ürünlerde ‘Made in Turkey’ ibaresini yerli markalarda bile göremeyebiliyoruz” ifadesini kullandı.