Türkiye’nin Lovemark’ları araştırması Brand Week Istanbul’a taşındı. 2016’da yenilenen yaklaşımıyla ilk defa sorgulanan toplam 22 kategoride en sevilen markalar sahnesinde ödüllerini aldı.
MediaCat ve Digital Age Genel Yayın Yönetmeni Pelin Özkan’ın sunduğu törende ilk olarak sahneye altı yıldır Türkiye’nin en sevilen markalarını belirlemek için kapsamlı araştırmalara imza atan Ipsos Türkiye’nin Marka Sağlığı İzleme ve Sosyal Dinleme Analizleri Lideri Özlem Bulut Sönmezyalçın çıktı. Sönmezyalçın’ın ardından Türkiye’nin en sevilen markalarına ödülleri verildi.
TÜRKİYE’NİN LOVEMARK’LARI 2018
BEYAZ EŞYA
Arçelik
OTOMOTİV
Volkswagen
BANKA
Ziraat Bankası
ÇAY
Çaykur
KAHVE
Nescafé
HIZLI SERVİS RESTORANLARI
Burger King
BULAŞIK DETERJANI
Fairy
MEYVE SUYU
Cappy
SU
Erikli
HAVAYOLU
THY
MOBİLYA
İstikbal
ZİNCİR TEKNOLOJİ MARKET
Teknosa
SOFRA-MUTFAK&ZÜCCACİYE
Karaca
ŞAMPUAN
Elidor
ÇAMAŞIR DETERJANI
OMO
GİYİM
LC Waikiki
YAPI MARKET
Koçtaş
DEODORANT
Rexona
AKARYAKIT İSTASYONU
OPET
KREDİ KARTI
Bonus
MÜCEVHER-TAKI
Atasay
İÇ GİYİM
Penti
Metodoloji
Türkiye’nin Lovemark’ları araştırması MediaCat önderliğinde Ipsos tarafından, bilgisayar destekli telefon görüşmeleri tekniği (CATI) yöntemiyle gerçekleştirilir. Araştırmanın amacı Türkiye’de rekabetin ve iletişim faaliyetlerinin yoğun olduğu veya merak konusu olan belirli kategorilerde hangi markanın “Lovemark” olduğunu tespit etmektir.Kategoriler, her yılın başında MediaCat önderliğinde tarafların görüşleriyle belirlenmektedir. Araştırma sonuçlarının mevsimsellik etkisini azaltmak üzere araştırma periyodu geniş tutulmaktadır. 2018 yılında bu periyod 12 Mart – 29 Haziran olmuştur. Bayram ve resmi tatillerde CATI sahası yapılmamıştır.Etkin bir anket tasarımı adına sorgulanan kategoriler ikiye ayrılarak homojen yapıda iki test grubundan veri toplanmıştır. Türkiye temsili çalışmada, 15 – 55 yaş arası yüzde 50 kadın ve yüzde 50 erkek, toplamda 3 bin 90 bireyle görüşülmüştür. Kategoriler için hedef kitle ayrışması yapılmamış, tüm kategoriler aynı yapıda kitleye sorulmuştur.
Yorumlar