İş dünyasını buluşturan sosyal ağ platformu LinkedIn’in, platformuna uygulama içi oyunlar eklemeye hazırlandığını daha önce sizlere aktarmıştık. Ve beklenen oldu, LinkedIn oyun işine adım attı.
Kullanıcılar artık LinkedIn mobil uygulamasından veya masaüstünden Pinpoint, Queens ve Crossclimb olmak üzere üç farklı bulmaca oyunundan birini oynayabilecek.
Kullanıcıların her bir oyunu günde bir kez oynayabileceğini ve her günlük oturumun sonunda kendi yüksek skoruna ve günlük seriye erişebileceğini belirtelim. Kullanıcılar ayrıca ağlarında kimlerin oynadığını gösteren farklı lider panolarına da erişebilecek.
Oyunlara, masaüstünde LinkedIn News ve My Network bölümünden veya mobil cihazlarda My Network sekmesinden ulaşmak mümkün.
Bu üç bulmaca oyununda bahsetmek gerekirse; bir kelime ilişkilendirme oyunu olan Pinpoint, beş farklı kelime veriyor ve kullanıcılar kelimelerin hangi kategoriye uyduğunu tahmin ediyor.
Bilgi yarışması ve kelime oyununun birleştiren Crossclimb’da ise kullanıcılar verilen ipuçlarını doğru değerlendirerek kelimeleri istenen sıraya göre koymakla görevli.
Sudoku tarzında bir bulmaca olan Queens’te ise sudokudan farklı olarak sayılar yerine kraliçeler kullanılıyor. Kullanıcıların görevi, kraliçeleri birbirine değmeyecek ve her satır ve sütunda tek bir kraliçe olacak şekilde tabloya doğru biçimde oturtmak.
LinkedIn’in oyun hamlesinin şaşırtıcı olmadığını söylemek mümkün. Çünkü dijital içerik platformları reklam gelirlerindeki azalma sebebiyle para kazanmakta zorlanıyor ve haliyle kullanıcıların ilgisini çekmek için yeni yollar arıyor. LinkedIn henüz oyunları için ücret almıyor. Aksine bu oyunlar, kullanıcıların platformla etkileşimini sürdürmenin bir yolu gibi görünüyor.
Kaynak: LinkedIn is the latest company to get in on gaming – The Verge
Yorumlar