TV

Digital Age | 14.10.2021 - 13:01

Kuzey Kore, Güney Kore yapımı Squid Game’i propaganda aracı olarak kullanıyor

Squid Game'nin acımasız doğası Kuzey Kore'nin dilinde.

Bir Güney Kore yapımı olan Squid Game, Netflix’in en çok izlenen orijinal yapımı olmasının yanı sıra Kuzey Kore’ye göre kapitalizmin neden işlemediğinin de kanıtı.

Kuzey Kore’nin devlet kontrolündeki medyası, Squid Game’nin, insanların Güney Korelilerin birbirleri ile aşırı rekabete girerek hayatlarını zindana çevirdiklerini ve sona kalan tek kişi olup para ödülü kazanmak için birbirlerini öldürmeye varacak kadar insanlıklarını kaybedebileceklerini fark etmelerini sağladığı şeklinde haberler paylaşıyor.

17 Eylül tarihinde Netflix’te yayınlanmaya başlanan dizi, borç içindeki insanların önce ölümcül çocuk oyunlarına katılmak için kandırılmalarını, ardından hayatlarına devam edebilmek amacıyla para ödülünü kazanmak için kendi istekleri ile geri dönerek oyunlara katılmalarını anlatıyor. Dizinin adı, Güney Kore’de popüler olan bir sokak oyunundan geliyor.

Kuzey Koreli medya kuruluşuna göre, günümüz Güney Kore’sinde istihdam, gayrimenkul ve hisseler için insanlar şiddetli rekabetlere girerken, sadece parayla değerlendirildikleri bir dünyada yaşamak zorunda kalıyorlar.

Kim Jong Un liderliğindeki Kuzey Kore, 75 yıldır idam, hapis cezaları, zorla çalıştırma gibi yöntemlerle ülke üzerinde baskı kuran Kim ailesi tarafından yönetiliyor. Dünyanın en büyük 12. ekonomisi olan Güney Kore’nin 1,5 trilyon dolarlık gayri safi yurt içi hasılasına karşılık, Kuzey Kore’nin gayri safi yurt içi hasılasının 27 milyar dolar olduğu tahmin ediliyor.

Kaynak: Squid Game proves capitalism doesn’t work, says North Korea – CNET