ETKİNLİK

DigitalAge | 24.04.2019 - 09:49

Kuveyt Türk Hackathon’un birincisi belli oldu

Kuveyt Türk’ün FinTech ve bankacılık alanında yeni projelerin geliştirilmesine katkı sunmak amacıyla üçüncü kez düzenlediği Hackathon sonuçlandı.

Kuveyt Türk tarafından düzenlenen Hackathon, “geleceğin bankacılığı” temasıyla 13-14 Nisan’da Kuveyt Türk Bankacılık ve Yaşam Üssü’nde gerçekleştirildi. FinTech ve bankacılık alanında yeni projelerin geliştirilmesine katkı sağlamak amacıyla yapılan yarışmaya bu yıl rekor sayıda başvuru gerçekleşti. 333 başvuru arasından seçilen 25 projenin sahibi 71 yarışmacının iki gün boyunca Kuveyt Türk API’lerini kullanarak kod yazdığı Hackathon’u Çember Projesi ile TİO ekibi kazandı.

Tüm projelerin ilk kez etkinlik esnasında üretildiği yarışmanın ikincisi Team Liquid, üçüncüsü ise Finch oldu. Hackathon’da dereceye giren diğer üç proje Bestvisor, VR VR Anadolu ve Futurx olarak sıralandı. Yazılımcılar, grafik tasarımcıları, arayüz tasarımcıları ve proje yöneticilerinin katıldığı Kuveyt Türk Hackathon’da birinci ekip 40 bin TL, ikinci ekip 30 bin TL, üçüncü ekip 20 bin TL, dördüncü, beşinci ve altıncı ekipler ise 10’ar bin TL para ödülü kazandı.

Hackathon’da dereceye giren ekipler ve projeleri
1.TİO – Çember : Çember, geleneksel altın günü yönteminden hareket ederek bireysel birikim yapmayı kolaylaştıran ve teşvik eden bir uygulama. Sosyal dayanışmayla özellikle genç profesyonellerin para biriktirme sorununu çözmeye odaklanan uygulama sayesinde kullanıcılar, finansman ihtiyacı duydukları ortak bir konu ve/veya miktarı hedefleyerek kendi sosyal çevreleriyle bir çember oluşturabiliyor.

2.Team Liquid – Sociall: Sociall, şirketlerin sosyal medyadaki memnuniyetlerini değerlendirebileceği ve yöneteceği bir web portalı. Bütün sosyal platformlardaki paylaşımlar tek bir ortamda toplanır ve machine learning modeliyle bu paylaşımların olumlu veya olumsuz oldukları belirleniyor.

3.Finch – Grooms: Grooms, kullanıcıların harcamalarını takip edebileceği, kredi kartlarıyla entegre çalışacak, fiş tarama özelliğiyle harcamalarının alt kırılımlarını da anlayabilen bir mobil uygulama. Grooms, kullanıcıya birikim hedefleri sunan akıllı bir asistana görevi de görüyor.

4.Bestvisor: Bestvisor, kullanıcıların geçmiş dönem harcamalarını analiz ederek en uygun kampanyanın belirlenmesini sağlayan kişisel kampanya hazırlama motoru.

5. VR VR Anadolu – cARd : cARd, artırılmış gerçeklik teknolojisini kullanarak banka kartlarını tanıma, kısa bilgiler sunabilme ve alışveriş sırasında limit, ekstre tarihi, kazandıracağı puan parametrelerini belirli çarpanlarla çarparak en avantajlı kartı sunabilen bir uygulama.