REKLAM & PAZARLAMA

DigitalAge | 11.02.2019 - 09:32

Küçük, büyüğe satmak zorunda mı ki?

Snap, mobilin, görüntü ve video teknolojilerinin ilerlemesiyle sosyal medya ve içerik pazarlaması konularında dünyamızı değiştiren bir şirket. Ürün anlamında bugün pek çok farklı platformda kullanılan hikâyeler gibi uygulamaları çıkardı. Fakat, Facebook ile olan rekabeti yüzünden halka açıldıkları hisse fiyatının üçte birine sahipler şu anda.

Evan Spiegel 1990 yılında doğuyor; annesi ve babası birer avukat. Küçüklüğünden beri teknolojiyle ilgili; ilk bilgisayarını altıncı sınıfta kuruyor. Bu arada okul gazetesi için çalışıyor, reklam satıyor; yetişkinlerden maddî kaynak geliştirme yetkinliğini çok erken yaşta ediniyor. Üniversitede çok zengin bir kariyeri var; organize ettiği partiler çok meşhur.

Fikir arkadaşı Reggie’nin “Kaybolan resimler yollamak istiyorum” fikrinden çıkıyor. Facebook’un gençler için sıkıcı hale gelmesi, iPhone 4’le beraber gelen ön kamera ve bununla imkânlı hale gelen gerçek zamanlı paylaşımlar Snapchat’i farklılaştırıyor.

Evan’dan kaynaklanan çok iyi bir ürün vizyonları var. 2013 yılında şu an her yerde taklit edilen “Story” formatını çıkarıyorlar. Mantığında like için üretilmeyen anlık içeriklerin yayılması var. Like kaygısı olmadığından sıralama için algoritma kullanmaya da gerek yok. İçerik için “Discovery”yi çıkarıyorlar. İçeriklerin kolay kurgulanabilmesi için lensleri yapıyorlar. Kültür olarak mühendislerin değil tasarımcıların yıldız olduğu bir şirket Snap.

Facebook ilk olarak 60 milyon dolar öneriyor şirkete; bunu önerirken de Facebook’un kaybolan resim yollama uygulaması olan Poke’un prototipini gösteriyor. İki sene sonra tekrar denediğinde ise 3 milyar dolar öneriyorlar Snapchat için. Fakat yine reddediliyorlar. Slingshot diye bir ürün çıkarıp tekrar deneyip başarısız oluyorlar. Gençler arasında olağanüstü bir yaygınlığa sahip olmasına rağmen Facebook’un Instagram üzerinden ürününü kopyalaması sonucu yeni kullanıcı almakta zorlanmaya başlıyor ve hisse değeri 5 dolara iniyor.

Altını çizdiklerim:
Kim herkes yorgun ve gece bitmişken kalıp yardım ediyor? Bunlar gerçek dostların, çalışkan insanlar; çok çalışmanın doğru olduğunu düşünen insanlar…

Yatırım döneminde eğer “standart şartlar” diye bir şey duyarsanız bu şartların ne olduğunu mutlaka anlayın, çünkü bunlar muhtemelen “standart” değil ve size bunu açıklayanlar muhtemelen şartların nasıl çalıştığını tam olarak bilmiyorlar. Standart şartlar istiyorsanız, standart bir şirkete yatırım yapın.


Onur Erbay, Hopi Genel Müdürü