Skip to main content

Kolay İK, MindBehind işbirliği ile birlikte yapay zekayı kullanarak WhatsApp üzerinden sorular sormasına olanak tanıyan bir chatbot hizmeti sunmaya başladı. 

Bulut tabanlı personel yönetimi ve insan kaynakları platformu Kolay İK, MindBehind işbirliği ile birlikte yapay zeka, doğal dil işleme ve derin öğrenme teknolojilerini de kullanarak insanların izin süreleri, bordro parametreleri, net/brüt maaş hesaplaması ve daha fazlası hakkında WhatsApp üzerinden sorular sormasına olanak tanıyan bir chatbot hizmeti sunmaya başladı.

Chatbot hizmetini şu ana kadar 1200’den fazla kişi kullandı ve her bir oturumda yaklaşık 4 soru yanıtlandı. En çok sorulan sorular ise genellikle ücretli ve ücretsiz izinlerle alakalı oldu. Chatbot ile ilgili olarak Kolay İK Kurucu Ortağı Çağlar Yalı şunları söyledi: “Bir şirketin karşılaştığı ana zorluklarlardan biri de günün her saati verimli bir müşteri hizmeti için gereken insan gücünü sağlamaktır. Fakat bu neredeyse imkansız. Örneğin bir müşteri hizmetleri uzmanının iki temel işlevi bulunuyor; kullanıcının isteklerini analiz etmek ve gecikmesiz yanıt vermek. Sohbet robotları ise tam olarak burada devreye giriyor. MindBehind ekibiyle birlikte geliştirdiğimiz, Yapay Zeka (AI), Doğal Dil İşleme (NLP), Makine Öğrenimi (ML) ve otomatik kurallar tarafından yönlendirilen chatbot, her türlü isteğe yanıt vermek için kullanıcı tarafından paylaşılan verileri işliyor ve sorulara anında yanıt veriyor.”

Chatbotlar bir ana uygulamaya entegre olduğundan (WhatsApp, Messenger vb.) ekstra olarak farklı bir uygulama indirmenize veya bir yerlere kayıt olmanıza gerek kalmıyor.