Türkiye’nin ilk bulut tabanlı İK yönetim sistemi olan Kolay İK’nın kurucusu Efecan Erdur, çalışmaları hakkında bilgi verdi.
Kolay İK nasıl bir ihtiyaçtan doğdu? Nasıl bir boşluk gördünüz?
Startup Kitchen’da çalışırken KOBİ’lere yönelik birçok fikir ve projeyle karşılaştım. Hemen hepsinin odak noktası KOBİ’lerin dijitalleştirilmesine yönelikti. En çok dikkatimi çeken, şirketlerin personel yönetimi konusunda pratik olmayan çözümlerle, çok fazla zaman, para ve emek kaybı yaşamasıydı. Çalışan bilgilerini kayıt altında tutmak için Excel ve Word dosyaları kullanılıyordu. Akıllı bir çözüme ulaşmayı denedim ancak güvenli ve her yerden erişim olanağı sunan yerli bir yazılım bulamadım. Çalıştığım şirkette yurtdışı temelli bir personel yönetimi yazılımı kullanmaya başladık. Onun da ihtiyaçlara tam olarak cevap vermediğini görünce, 2013 yılının son aylarında kurucu ortaklarımızdan Gizem Sevinç’le birlikte fikirlerimizi yapılandırmaya başladık. Kolay İK’nın tohumlarını Temmuz 2014’te Koç Üniversitesi Girişimcilik Araştırma Merkezi KWORKS’te attık, kısa bir süre sonra da beta olarak yayına geçtik.
Bugün Kolay İK, Türkiye’nin ilk bulut tabanlı insan kaynakları ve personel yönetim sistemi. Bulut üzerinde çalışan bir sistem olarak İK alanında çalışanların iş yükünü en aza indirerek, katma değerli işlere odaklanmasına olanak tanıyor. Personel yönetimine dair tüm süreçleri dijitalleştirerek tek çatı altından yürütülmesini sağlıyor, verimliliği artırıyor ve hataları azaltıyor. İzinler, eğitimler, bordro, yemek kartı yönetimi, harcamalar, zimmet ve özlük bilgileri, performans yönetimi gibi birçok konuda çözümler sunuyor. Uygun fiyatlı paket seçenekleriyle, şirket bütçesi için ekstra yük oluşturmuyor.
KOBİ’ler Kolay İK’daki paketlerden nasıl yararlanıyor? Modülleri teker teker kullanmak mümkün mü?
Türkiye’de faaliyet gösteren şirketlerin yüzde 90’dan fazlasının KOBİ olduğunu düşünürsek, KOBİ’lerin dijitalleşmesi, ülke ekonomisinin istikrar kazanmasını sağlayacak. Dijitalleşmenin en önemli bileşenlerinden biri de personel yönetimi. Hâlâ personel özlük dosyası tutmayan ya da tutan ama doğru ve düzenli bir şekilde bu süreci yürütemeyen pek çok şirket var. Kolay İK, bunun gibi birçok süreci çözen bir sistem sunuyor. Şirketlerin Kolay İK’yı kullanmak için yatırım yapması gerekmiyor. Çalışan sayısına göre belirlenen aylık bir ücret karşılığında, sisteme kayıt oldukları andan itibaren kullanmaya başlayabiliyor. Şu anda sistemdeki tüm modüller, tüm kullanıcılara açık. Sadece insan kaynakları yöneticileri ve şirketteki çalışanlar arasında yetkilendirme farklılıkları var. Bu da süreçlerin gizlilik içinde sorunsuz olarak ilerlemesi için gerekli. Sistemi geliştirip yeni modüller eklemeye devam ediyoruz. Bunun için de kullanıcılarımızdan gelen geri bildirimleri dikkate alıyoruz.
Platformda gördüğümüz 10 modül arasında en çok tercih edilenler hangileri?
Kolay İK’da bordrodan eğitim yönetimine, yemek kartı işlemlerinden özlük bilgilerinin saklanmasına kadar birçok konuda çözüm üreten özellikler var. Sunduğumuz modüllerin kullanımı şirketin kaç çalışanı, şubesi olduğu gibi etkenlere ve hangi sektörde faaliyet gösterdiğine göre farklılık gösteriyor. Örneğin bir çağrı merkezinde en sık kullanılan, bu anlamda en çok vakit kazandıran özellik puantaj takibi ve çalışma takvimi iken, üretim ve satış ofisleri farklı yerlerde olan mobilya üreticileri için şirket içi iletişim ve izin yönetimi daha fazla önem taşıyabiliyor. Dolayısıyla her kullanıcımız her özelliğimizi aynı frekansta kullanmayabiliyor. Ancak çalışan sayısı arttıkça ya da azaldıkça, veya iç süreçlerde değişiklik yaşandığında kullanım alışkanlıkları da değişebiliyor.
Yakında bu modüllere yenilerini eklemeyi düşünüyor musunuz?
Kısa bir süre önce, yemek kartı entegrasyonunu tamamladık. İlk uygulamayı Multinet Up ile birlikte yaptık. Artık kullanıcılarımızın tümü, yemek kartı işlemlerini Kolay İK arayüzünden kolayca gerçekleştirebiliyor. Yaklaşık 10 saniyede yemek kartı listesine ulaşıp her türlü işlemi yapabiliyor. Yemek kartı kullanmayan şirketler de uygulama üzerinden yeni başvuruda bulunabiliyor. Diğer taraftan şirketler, aktif olarak kullandıkları tüm yemek kartlarını görüntüleyebiliyor. Yemek kartlarına ait isim, numara ve bakiyeleri kontrol edebiliyor. Sistem üzerinden kart yükleme işlemlerini kolayca yapıp, işe yeni başlayanlar için kart talebi ve işten ayrılanlar içinse kart iptallerini otomatik talep oluşturarak Kolay İK portalı üzerinden gerçekleştirebiliyor.
İK ekiplerinin ihtiyaç duyduğu veri ve hizmetlere tek tıkla ulaşılmasını sağlamak amacıyla sunduğumuz çözümleri geliştirmeye, yeni işbirlikleri üzerinde çalışmaya devam ediyoruz. Bir bankayla üzerinde çalıştığımız entegrasyonda maaş ödemelerini Kolay İK arayüzünden yapmaya odaklandık. İK sektörünün gündeminde sıcak bir yere sahip olan bireysel emeklilik sistemine otomatik katılım da Kolay İK’da çok yakında yayında görebileceğiniz bir diğer özellik olacak.
Şu anda kaç müşteriniz var? Önümüzdeki dönemde yeni yatırım almayı düşünüyor musunuz?
Kolay İK, herhangi bir yatırım olmaksızın tamamen kurucu kadrosunun özverisiyle kuruldu. 2015 (200 bin TL) ve 2016 (452 bin dolar) yıllarında iki tur yatırım aldı. Bu yıl içerisinde ise 3. tur yatırım almayı planlıyoruz. Kolay İK’da kayıtlı 6 binden fazla şirketin 60 binin üzerinde çalışanı şu anda aktif olarak Kolay İK kullanıcısı. Bu rakam her ay ortalama yüzde 30 artıyor.
Bunların dışında eklemek istediğiniz noktalar var mı?
Öncelikli planlarımızın arasında, Türkiye’de büyümek ve daha fazla şirkete hizmet vermek bulunuyor. Hedefimiz, büyüyen Türkiye ekonomisinin lokomotifi KOBİ’lerin, İK ve personel yönetiminde hayatını kolaylaştıran çözüm ortağı olmak ve bunu uygun maliyetlerle yapmak.
Ardından sistemimizi globalde yaygınlaştırmak için gereken iş geliştirme sürecini tamamlayacak ve Kolay İK’yı odak ülkelerde de hizmet sunan bir sisteme dönüştüreceğiz. Bu sebeple, geçtiğimiz aylarda New York merkezli yatırım analizleri platformu CB Insights tarafından yapılan “İnsan Kaynakları Teknolojilerini Destekleyen Aktif Yatırımcılar” araştırması kapsamında Kolay İK’nın da yer alması, bizim açımızdan ayrı bir öneme sahip. Bunu, adeta yurt dışına açılmamızın bir ön adımı gibi görüyoruz. Dünyanın farklı bölgelerinden üç pilot ülke belirledik. İK ve personel yönetimi, her ülkeye göre farklılık gösteren, yerelleştirilmesi gereken birçok noktayı barındırıyor. Bu çerçevede farklı ülkelerin süreçlerini izliyoruz. 2020 yılına kadar, Türkiye’nin dışında üç ülkede daha İK çalışanlarının işini kolaylaştırmak istiyoruz.
Yorumlar