İŞ DÜNYASI

Digital Age | 27.01.2022 - 15:56

Kişiselleştirilmiş müzik eğitimi deneyimi sunan Deplike 10 milyon TL yatırım aldı

Dünyayı daha yaratıcı ve müzikal bir yer haline getirmeyi amaçlayan ve kişiselleştirilmiş müzik eğitimi deneyimi sunan Deplike 10 milyon TL yatırım aldı.

Müzik eğitimini kişiselleştirerek dünyayı daha yaratıcı bir yer haline getirmeyi amaçlayan Deplike’ın 10 milyon TL’lik yatırım turunda Udemy’nin ve Carbon Health’in kurucusu Eren Bali, Layer’ın kurucusu ve Gram Games exit ile tanınan Mehmet Ecevit, Erdem Çelik, Hakan Ünlüeser ve Teknasyon yer aldı.

Geliştirdiği gitar efekt uygulaması ile pazarda 2 milyonun üzerinde gitariste ulaşan Deplike, ilk ürününden edindiği deneyimlerinden faydalanarak geliştirdiği müzik eğitimi uygulaması ile 1 milyar kişiye ulaşmayı hedefliyor. İlk versiyonu yakında yayınlanacak olan Deplike, kullanıcılarına metaverse üzerinde sevdikleri şarkılar ve müzisyenler eşliğinde eğlenceli vakit geçirirken kişiselleştirilmiş bir öğrenme deneyimi sunacak. Araştırmalar dünya çapında müzik eğitimine başlayanların sayısının pandemi ile birlikte iki katına çıktığını fakat müzik eğitimine başlayanların %90’ının ilk sene dolmadan müziği bıraktıklarını ortaya koyarken, Deplike, bu oranı önemli ölçüde azaltmayı ve müziği herkesin konuştuğu bir dil haline getirmeyi amaçlıyor.

Deplike

Dünyayı daha yaratıcı ve müzikal bir yere dönüştürme hedeflerine inanan yatırımcılarına teşekkür ettiklerini belirten Deplike kurucu ortağı ve CEO’su Ufuk Polat, müziğin ne kadar önemli bir ilham kaynağı olduğunu Albert Einstein’ın sözleri ile aktarıyor: “Eğer ki bir bilim insanı olmasaydım, bir müzisyen olurdum. Müzik yapmadan geçen bir hayatı hayal edemiyorum.”

“Pandemi, küresel iklim krizi gibi içinde bulunduğumuz ve karşımıza daha sık çıkacak olan zorlukları atlatırken, müzikal ve yaratıcı bakışa sahip insanların bizi daha sürdürülebilir bir dünyaya götüreceklerine inanıyoruz” şeklinde sözlerine devam eden Polat, pazardaki mevcut uygulamaları ile önemli deneyimler elde ettiklerini ve bu deneyimleri yeni ürünlerine aktararak kullanıcılar ile buluşacakları için heyecanlı olduklarını aktardı.

Yurt içinde ve yurt dışında başarılı bulduğu girişlere yaptığı sermaye desteğinin yanı sıra SaaS ürün ve Rockads Global Büyüme Programı dahilinde bilgi ve tecrübe desteği de sağlayan, Deplike’ın 10 milyon TL’lik ilk yatırım turunda yer alan Teknasyon CIO’su Onur Kurugöl ise 3D teknolojisini uygulamaya entegre ederek kullanıcılarına keyifli bir deneyim sunan Deplike’ın yatırım turunda yer aldıkları için çok mutlu olduklarını, Deplike’ın Avrupalı ve Amerikalı yatırımcıların ilgisini çektiğini ve şirketin yeni hikayelerini görmeyi sabırsızlıkla beklediklerini aktardı.