Skip to main content

Basında En İyilerin seçildiği Kırmızı Ödülleri’ne bu yıl dört yeni kategori eklendi Bu yıl 10’uncusu düzenlenen Kırmızı Basında En İyiler Reklam Ödülleri’ne dijital medya ve basını birlikte kullanan iletişim faaliyetlerini…

Basında En İyilerin seçildiği Kırmızı Ödülleri’ne bu yıl dört yeni kategori eklendi
Bu yıl 10’uncusu düzenlenen Kırmızı Basında En İyiler Reklam Ödülleri’ne dijital medya ve basını birlikte kullanan iletişim faaliyetlerini değerlendirecek 4 yeni kategori eklendi. ‘Dijital Entegrasyon’, ‘Sosyal Mecra Entegrasyonu’, ‘Tablet Reklam Uygulaması’, ‘Mobil Reklam Uygulaması’ yarışmaya yeni eklenen kategoriler.
BBDO Türkiye Stratejiden Sorumlu Yönetim Kurulu Üyesi ve Jüri Başkanı Haluk Sicimoğlu, bu yıl ilk kez 4 kategoride birden dijital medyanın da dahil edildiği yarışmaya hakkında beklentilerini, basın ve dijital mecraların entegrasyonu konusunda görüşlerini şöyle ifade etti. “Hem dijital ajanslar, hem çizgi üstü ajanslar, hem de reklam veren dijital iletişim konusunda ciddi yanılgılar içerisinde. Mecra nispeten yeni olduğu için bu mecrada yapılan her şeyi yeni zannediyoruz. Özgünlük adına kendimizi yeteri kadar zorlamıyoruz. Digital medyanın özgünlüğünün sektörün en önemli yarışmalarından biri tarafından ödüllendirilmesi bu mecradaki özgünlüğün ve yaratıcılığın altını çizmesi açısından çok önemli. 

Dijital mecradaki tüm yenilikleri teknolojiden beklemenin kolaycılığı içerisindeyiz. Teknolojideki yenilikleri ve bunların sosyal yansımalarını ne kadar iyi takip ettiğimizi göstererek kendimizin de yenilikçi olduğu konusunda yanılgıya kapılıyoruz. Tabi ki yenilikleri takip etmek ve bu konu hakkında birbirimizi aydınlatmak durumundayız. Ancak, dijital mecranın sunduğu bir yeniliği Türkiye’de ilk kullanan olmak bu kategoride ödül almak için yeterli olmamalı. Dijital mecranın büyümesini tetikleyen asıl şey teknoloji değildir. İnsanların birbiriyle ve dünyayla yeniden ilişki kurma arzusudur. İletişimin her konusunda olduğu gibi bu konuda da itici güç duygulardır. Bir marka tüketicinin duygusal tepkilerini doğru kurgulayarak ve iletişimde bu duyguları hissettirecek deneyimler yaşatarak başarılı olur. Dijital mecra bu deneyimleri yaşatmak için sonsuz imkanlar sunuyor. Biz de jüri olarak bu imkanları en iyi değerlendiren işleri ödüllendirmek istiyoruz.” 
Ödül başvuruları ve değerlendirmesi
10’uncu yılını kutlayan, Kırmızı Basında En İyiler Reklam Ödülleri’nin, başvuruları 4 Ocak 2013’e kadar devam edecek. 
Basın reklamlarında yaratıcılığın artırılmasını özendirmek, reklam ajanslarının, çalışanlarının ve reklam verenlerin başarılarını belgeleyip, ödüllendirmek amacıyla tasarlanan yarışmanın jürisi, yarışmaya katılan işleri önce internet üzerinden ön elemeye tabi tutacak, ardından 11 Şubat 2013 tarihinde düzenlenecek jüri toplantısı ile kategori bazında birincileri seçecek.
Kırmızı Ödüllerine katılan tüm işler 21 Ocak 2013 tarihinden itibaren online olarak sergilenmeye başlanacak. Türkiye genelindeki tüm reklamcı ve reklam verenlerin bir araya geleceği, en yaratıcı reklamcı ve reklam verenlerin alkışlanacağı ödül töreni ise 28 Şubat’ta gerçekleşecek.