Genel olarak liderleri ile şirketleri, takımları arasındaki ilişkileri; liderlerin organizasyonları üzerindeki etkileri hakkında okumayı çok seviyorum. Bu alandaki favori kitaplarımın başında 4M’dan yüksek satışıyla bir klasik olan “Good to Great” geliyor. Jim Collins, bu eserinde metaforlarla ve basit cümlelerle neden bazı şirketlerin finansal olarak diğerlerinden daha iyi olduğunu anlatıyor. Bu şirketlerin yedi özelliği var.
Alçakgönüllü, ama iş yapma dürtüsü yüksek; kendi alacağı sahne ışığından ziyade organizasyonu düşünen bir “Level 5” lider
Önce “kim” sorusunu cevaplayıp, sonra “ne” sorusunu cevaplamak: Burada bir otobüs analojisi kullanılıyor. Otobüsü nereye süreceğine karar verip otobüse alacağı insanları seçmekten ziyade otobüse doğru insanları alıp yöne karar vermek
Gerçeğin peşinde olmak
Tutkunun, yetkinliğin ve ekonomik olarak çalışabilir olmanın kesişiminde iş yapabilmek
Özgürlük ve sorumluluğun bir arada olduğu bir disiplin kültürü geliştirmek
Teknolojiyi büyümeyi hızlandırmak için kullanmak
Dönüşümlerin başarıları ortaya çıktıkça insanların heyecanlandığı, heyecanlandıkça daha da iyi sonuçlar ortaya çıkardıkları bir ortam yaratmak
Altını çizdiklerim
Disiplinli insanlarla çalışırsanız hiyerarşiye gerek kalmaz. Disiplinli bir düşünce sistemi varsa bürokrasiye ihtiyaç yok. Disiplinli aksiyon varsa, aşırı kontrole gerek kalmaz. Disiplin kültürünü girişimcilikle birleştirdiğinizde muhteşem performansın formülüne ulaşıyorsunuz.
İnsanlar en değerli varlığınız değil; “doğru” insanlar öyle…
Onur Erbay, Hopi Genel Müdürü
Yorumlar