PLUS

DigitalAge | 02.11.2018 - 17:24

İşte motivasyon: Ya para tek çözüm değilse?

Dijital çağda çalışan bağlılığını artırma adına şirketler neyi, nasıl yapmalı? İşverenin de çalışanın da kendi canını kurtarmanın derdine düştüğü kriz dönemlerinde motivasyon ve oyunlaştırma hikâyelerinden bahsetmek sizce ne kadar mümkün? Kapak dosyamızda bu soruların cevaplarını araştırdığımız Digital Age'in Kasım sayısı çıktı!

Facebook
Twitter
Linkedin
+

Çalışma hayatında hepimiz için en büyük motivasyon kaynağı kuşkusuz ay başında maaş hesabımızda gördüğümüz rakamlardır. Ancak sizce de, uzun soluklu bir kariyer için paradan daha fazlası gerekmez mi? Gerçekten firmaların para kazancı dışında bir hedefi ve kazandığı parayla toplumsal bir fark yaratacağı daha büyük bir mesajı olamaz mı? Peki, ya çalışanlar bu hedef doğrultusunda, maddiyat dışında şirketlerine bağlılık hissedemezler mi? Özellikle yeni nesil beyaz yakalı çalışanlar sadece para için mi efor sarf ediyorlar dersiniz?

Teknolojik olanaklar, mobil ya da uzaktan çalışabilme seçeneği, sosyalleşme ve eğlence araçları, dijital yetkinlikleri artırma adına sunulan eğitimler ve motivasyon temelli diğer oyunlaştırma teknikleri… Tüm bunlar günümüz çalışanı için en az para kadar kıymetli ve aidiyeti artırıcı değerler. Peki, işverenin de çalışanın da kendi canını kurtarmanın derdine düştüğü kriz dönemlerinde tüm bu motivasyon ve oyunlaştırma hikâyelerinden bahsetmek ne kadar mümkün? İşte motivasyon denilince akla gelen “Para tek çözüm olmayabilir” iddiasından paralar suyunu çekmeye başlayınca da söz etmek kulağa fazla mı romantik geliyor? Bu ay, bu sorulara yanıt bulmak üzere Zenna ile birlikte, kriz dönemlerinde çalışan bağlılığını ve yeni nesil oyunlaştırma tekniklerinin içsel motivasyonu artırmadaki önemini araştırdık.

Digital Age Kasım sayısı bayilerde…

Bu ayın öne çıkan diğer konuları ise şöyle;

    • E-ihracatın firmalara sunduğu fırsatları bir araya getirdiğimiz “daralan ekonomiye e-ihracat dopingi”
    • ABD’ye yönelik dijital reklam boykotunun iç yüzünü rakamlarla ortaya koyduğumuz; markaların YouTube ve Facebook boykotu gerçek oldu mu?
    • İş arama platformlarının kullanıcı deneyimi açısından değerlendirmesine yer verdiğimiz: Kariyer sektöründe mobil deneyimlerin karşılaştırması
    • Bu ay ayrıca Serdar Kuzuloğlu’nun “yeni bir emek türü olarak veri” başlıklı köşe yazısını ve oyundan sağlığa siber güvenlikten yeşil teknolojiye alanında deneyimli yazar kadromuzun güncel yazılarını Digital Age’te okuyabilirsiniz..

Dergimizi başta D&R ve Remzi Kitabevi olmak üzere büyük kitapçılardan ve gazete bayilerinden temin edebilir, dergiye abone olmak için aşağıdaki bağlantıya tıklayabilirsiniz…