Lokasyon tabanlı pazarlama yapan Pointro, Instagram’da ve Foursquare platformlarında yapılan paylaşım sayılarına göre oluşturduğu listeleri paylaştı.
Pointro Cafe Restoran Ligi adını verdiği listede sosyal medyada en çok paylaşım yapılan İstanbul’un 100 mekânını sıraladı.
Instagram’da en çok paylaşım yapılmış cafe ve restoranlar
Instagram’da mekanlarda paylaşım yapılması, o mekanın ne kadar popüler olduğu ve ne kadar tavsiye edildiğiyle yakından ilişkili olduğunu gösteriyor.
1. Joker Bahçede (Bağdat Caddesi)
2. Starbucks (Bebek)
3.Anjelique (Ortaköy)
4. Mangerie (Bebek)
5. Lucca (Bebek)
6. Rehabİstanbul (Meşrutiyet Cad.)
7. Kırıntı (Bebek)
8. Mama Shelter (İstiklal Cad.)
9. Cookshop (Nşantaşı)
10. Hardal (Atiye Sok.)
11. Midpoint (İstiklal Cad.)
12. CafeCadde (Erenköy)
13. Tarihi Eminönü Balık Ekmek (Eminönü Meydanı)
14. Nuteras (Beyoğlu)
15. Unter (Karaali Kaptan Sok.)
16. Bebek Kahve (Bebek)
17. Happy Moon’s (Bağdat Cad)
18. Backyard (Etiler)
19. Old English Pub (Şaşkınbakkal)
20. Bej Karaköy (Karaköy)
Foursquare’de en çok check-in olunmuş 20 mekan
Foursquare’a bakacak olursak da dünyada 45 milyon Foursquare kullanıcısı bulunuyor. Türkiye, Foursquare’i en çok kullanan ülkelerin başında geliyor. Mekanlarda check-in olunması, o mekanın doluluğu ve o mekanın trafiği hakkında bilgi veriyor.
1.Kuruçeşme Kahvesi (Beşiktaş)
2. Ceviz Ağacı (Koşuyolu Mah.)
3. Happy Moon’s (Kadıköy)
4. Sütiş (Sarıyer)
5. Starbucks (Cevahir)
6. CafeCadde (Bağdat Cad.)
7. Starbucks (Bebek)
8. Tesadüf Cafe (Kadıköy)
9. Kırıntı (Bebek)
10. Midpoint (İstiklal Cad.)
11. KA’hve Caferest (Kadıköy)
12. Huqqa (Kuruçeşme)
13. Midpoint (Bağdat Cad.)
14. Havelka ( Bağdat Cad.)
15. Masa (İstinyePark)
16. Şazeli Cafe & Nargile (Üsküdar)
17. KafePi Suadiye Lounge (Bağdat Cad.)
18. Starbucks (Kadıköy)
19. Happy Moon’s (Bağdat Cad.)
20. Midpoint (Palladium)
Pointro’nun proje lideri Mehmet Ali Sabuncuoğlu’nun Pointro Cafe Restoran Ligi konusundaki yorumu ise şöyle:
“Sosyal medyada bulunmama lüksü yok. Mekanlar gerçek hayatta müşterileri ile nasıl iletişim kuruyorsa, vitrinlerini nasıl titizlikle hazırlıyorlarsa, aynı itinayı lokasyon tabanlı sosyal platformlarda da göstermeleri gerekiyor. Mekanlar, dijital vitrinlerini önce sahiplenmeliler, sonra temizliğini yaparak müşterilerine burada da kulak vermeliler.”
Hazırlanan raporun tamamına şuradan ulaşabilirsiniz.
Yorumlar