Skip to main content

İBB İştirakler Teknoloji Grup Başkanı ve BELBİM Genel Müdürü Nihat Narin, Brand Week Istanbul’da İstanbulkart’ın stratejik dijital dönüşüm hikâyesini anlattı.

Brand Week Istanbul’un son gününde, İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB) İştirakler Teknoloji Grup Başkanı ve BELBİM Genel Müdürü Nihat Narin, “Yarının İstanbul’u: Dijital Gelecek, Akıllı Şehir” adlı sunumuyla Brands & Trends sahnesindeydi. Narin sunumunda, her gün kullandığımız, bir zamanlar akbil dediğimiz İstanbulkart’ın yıllar içinde nasıl dijitale evrildiğini anlattı.

BELBİM’in İstanbulkart ile geleneksel ulaşım kart ödeme sisteminden Fintech şirketine dönüştüğünü aktaran Narin, son 5 yılda hizmet çeşitliliğinin arttığını, kalite standardının yükseldiğini ifade etti.

Yakında İstanbulkart ile tüm dünyada ödeme yapılabilecek

İstanbulkart ile ulaşım dışı ödeme hizmetleri başlattıklarını söyleyen Narin, “100 bin noktada alışveriş hacmi 1.500.000.000 TL’ye ulaştı. 250 bin vatandaşımıza sosyal destek kartı ile ödeme imkânı getirdik. Yakında İstanbulkart ile tüm dünyada ödeme yapılabilecek” dedi. Toplu ulaşım altyapısının nasıl değiştiğini de paylaşan Narin, ulaşım hatlarının ödeme altyapısını yenilediklerini ve tüm ödeme noktalarını %100 dijitalleştirdiklerini vurguladı.

Nihat Narin’in aktardıklarına göre mobil QR ile ödeme, temassız kredi kartı ve banka kartı ile ödeme, SMS/QR ile ödeme ve Turistkart gibi yöntemlerle İstanbulkart’a erişim imkânları genişledi. Bunun yanı sıra, biletmatik ve bireysel temsilcilere ek olarak kurumsal temsilciler, mobil ve dijital kanallar ve B2B kanalı ile İstanbulkart’ın dolum/yükleme kanalları da artmış durumda.

Narin, İstanbulkart yüklemesinde dijital yükleme oranını yükselttiklerini ve dijital karekod ile ödemeleri kolaylaştırdıklarını ifade etti. Narin’in verdiği bilgilere göre, QR ile ödeme 120 milyonu aştı ve günde yaklaşık 500.000 vatandaş QR kullanıyor.

Toplu ulaşımda kredi kartı ile ödemeyi başlattıklarını söyleyen Narin, “Çok kısa süre içinde yaklaşık 2.500.000 yolcu kredi kartı ile ödeme gerçekleştirdi. İstanbul’a yakışan bir hizmeti daha devreye aldık, turistlerin memnuniyetini artırdık” diye konuştu. SMS/QR ile ödeme hizmetlerini devreye aldıklarını belirten Nihat Narin, vatandaşların cep telefonu faturasına ek ücretle SMS/QR ile ulaşım ödemelerini yapabildiklerini ifade etti.

nihat narin brand week istanbul

İBB İştirakler Teknoloji Grup Başkanı ve BELBİM Genel Müdürü Nihat Narin

Öğrenci kartı online başvuru sisteminin kuyrukları bitirdiğine dikkat çeken Narin, “2022’de başlattığımız Öğrenci Online Başvuru projemiz başarıyla büyüyor. 2023’te yeni online başvuru oranı %90 oldu” diye konuştu.

Narin, mobilde yetersiz bakiye devrine son verdiklerine değinerek iki çözümü hayata geçirdiklerini paylaştı. Bunlardan ilki “otomatik yükleme”. Bu hizmet ile vatandaşlar bakiyesiz kalmıyor. İkinci çözüm ise “acil limit”. Bu sayede kullanıcıların mobil uygulamasında yetersiz bakiye olmuyor.

Nihat Narin İstanbulkart Mobil ile faizsiz mikro kredi sunduklarını belirterek şu bilgileri verdi: “Vatandaşlarımıza İstanbulkart Mobil online başvuru ile 2500 TL’ye kadar faizsiz, masrafsız, 5000 TL’ye kadar ise uygun faizli kredi sunduk. Ve yaklaşık 100.000 vatandaşımız faizsiz kredi kullandı. Nakit destek modülleri ile İstanbullulara nefes aldırdık.”

Hedef dijital bankacılık

Narin sunumunun sonunda, BELBİM’in finansal hizmetlerini büyüttüğünü vurguladı ve “Elektronik para lisansını, TCMB FAST lisansını aldık, BKM üyeliğimiz onaylandı. Hedef dijital bankacılık lisansı” diyerek 2024’te global para transferi, mobilden sigorta satışı, BNPL, online alışveriş gibi yöntemlerle dijital finansal servislerini büyüteceklerini paylaştı.