Skip to main content

Meta, Ramazan döneminde yurtdışına açılmak isteyen küçük ve orta ölçekli işletmeler için faydalı olabilecek stratejileri paylaştı. İşletmeler için geniş kitlelere kolay erişilebilirlik sağlayan çözümler arasında Küresel ve Bölgesel Hedefleme ve Dinamik Dil Optimizasyonu gibi çözümler öne çıkıyor. Bu stratejiler, işletmelerin yeni kitlelere ulaşmasına, daha derin bağlantılar kurmasına ve pürüzsüz bir müşteri deneyimi oluşturmasına yardımcı oluyor.

Ramazan, dünya çapında yaklaşık iki milyar insanın kutladığı, her gün oruç tuttuğu ve arkadaşları ve ailesiyle bağlantılar kurduğu küresel bir farkındalık ve içe dönüş dönemi. Bu dönem, davranış ve tutumlarda bir değişimi ve hayatın her alanında bir dönüşümü beraberinde getiriyor. Bununla birlikte hediye vermek ve alışveriş yapmak da Ramazan ruhunun büyük bir parçası. Bu dönemde günlük alışkanlıkların değişmesi, potansiyel müşterileri yeni markalar ve ürünler keşfetmeye her zamankinden daha açık hale getiriyor. Hatta araştırmalara1 göre, Ramazan’da alışkanlıkları değişen insanların yeni markaları keşfetme olasılıkları normale göre 2,5 kat artıyor. İşte bu da Ramazan’ı işletmeler için önemli bir zaman dilimi haline getiriyor.

Yeni değişiklikler yeni fırsatlar getiriyor

Ramazan’da insanların yeni deneyimlere açık hale gelmesiyle birlikte sınır ötesi keşifler gerçekleşebiliyor. Araştırmalar2, Ramazan’da müşterilerin %69’unun “yurt dışından yeni markalar ve ürünler denemekten heyecan duyduğunu” ve dünya genelinde Ramazan’da alışveriş yapan her iki müşteriden birinin (%47) en az bir yurt dışı alışverişi yaptığını gösteriyor.

Ramazan alışverişi yapanlar ve Ramazan’ı kutlayanlar, sınır ötesi alışverişlere önceki yıllara göre daha fazla harcama yapıyorlar. Araştırmalar, insanların yurt dışından moda, elektronik, sağlık ve güzellik, yiyecek ve içecek, tasarım ürünleri başta olmak üzere birçok farklı kategoride alışveriş yaptıklarını gösteriyor. Meta platformları sayesinde sınırların ötesine geçen başarılı işletmelerin önemli alışveriş dönemlerinde benimsediği üç temel strateji öne çıkıyor.

Keyifli keşfi maksimuma çıkarmak

Sınır ötesi alışveriş yapan insanlar farklı motivasyonlara sahip olabiliyorlar. İnsanlar, daha kaliteli, daha uygun fiyata sahip veya kendi ülkelerinde bulunmayan ürünlere ulaşmak için yurt dışından alışveriş yapıyorlar. Ayrıca, insanların yaklaşık üçte biri Ramazan ayında yeni ve ilginç ürünler keşfetme umuduyla denizaşırı perakendecilerden alışveriş yapıyor.

  • İşletmeler, Meta’nın sunduğu Küresel ve Bölgesel Hedefleme çözümü ile geniş, uluslararası bir kitle içerisinden insanlara ulaşabiliyor ve makine öğrenimi teknolojisinin insanların değişen motivasyonlarına ve konumlarına göre kişiselleştirilmiş reklamlar sunması gibi özelliklerden faydalanabiliyorlar.
  • İleri görüşlü sınır ötesi pazarlamacılar, geçmişe yönelik öğrenimlerini temel alarak yeni müşteriler bulma şanslarını artırabiliyorlar. Yeni bir pazarda, mevcut müşterilerine benzer kitlelere ulaşmak isteyen işletmeler, Meta’nın Çok Ülkeli Benzer Hedef Kitleler çözümlerinden yararlanabiliyorlar.

Kişiselleştirilmiş ilişkiler kurmak

Müşterilere hitap eden içerikler oluşturmak, işletmelerin müşterileri ile anlamlı bağlantılar kurmalarına yardımcı oluyor ve insanların bir reklamdan satın alma aşamasına geçerken kendilerini daha rahat hissetmelerini sağlıyor. Örneğin, Ramazan ayında alışveriş yapan müşterilerin %67’si “yurt dışından alışveriş yaparken içeriği kendi dilinde görmenin kendisi için önemli olduğunu” belirtiyor.

  • Meta’nın Dinamik Dil Optimizasyonu çözümü, işletmelerin tek bir reklamı 49 farklı dilde yayınlamasına yardımcı oluyor ve işletmelerin, reklamlarını doğru kişiye doğru dilde sunmalarını sağlıyor.
  • İşletmeler, Meta’nın Birden Fazla Dilde ve Ülkede Dinamik Reklamlar özelliğini kullanarak, ilgili öğeleri tek bir ürün kataloğundan global müşterilere ilgi alanlarına ve eylemlerine göre tercih ettikleri dilde, yerel para biriminde, yerel stok durumu bilgisi ve daha fazlasıyla birlikte otomatik olarak gösterebiliyor.

Keyifli bir alışverişi kolaylaştırmak

Araştırmalara göre3, yurt dışından alışveriş yapan on kişiden dokuzu (%91) Ramazan alışverişi yaparken tesadüfi keşifler yapıyor ve neredeyse üçte biri keşfettikleri ürünü hemen satın alıyor. Bu satın almalar spontane olduğundan, ödeme sürecindeki pürüzleri ortadan kaldırmak her zamankinden daha önemli bir unsur olarak öne çıkıyor. Pürüzsüz bir satın alma deneyimi, müşterinin dönüş şansını artırıyor. Ödeme sırasında ortaya çıkabilecek herhangi bir ekstra adım ise, işletmelerin satışlarını negatif yönde etkileyebiliyor ve memnun, sadık müşteriler edinmesinin önüne geçebiliyor.

  • İşletmeler, bir web sitesi veya mobil uygulama aracılığıyla müşteri dönüşünün önündeki engelleri belirleyerek ve azaltarak keyifli alışverişi kolaylaştırabilirler. Bu, karşılamadan ödeme aşamasına kadar müşterinin dilini konuşmayı, yerel olarak tercih edilen birden çok ödeme seçeneğini sunmayı ve birden çok nakliye seçeneği sağlamayı içeriyor.
  • Meta’nın Küresel Genişleme Ortakları, işletmelerin yerelleştirme, kreatif, ödeme, lojistik, reklam araçları, gelişmiş veri çözümleri ve daha pek çok konuda sınır ötesi işlerini optimize etmelerine yardımcı oluyorlar.

Ramazan, içe dönüş ve farkındalığın arttığı bir zaman olmanın yanı sıra insanların davranış ve tutumlarında da değişimlerin gerçekleştiği bir dönem. Bu, işletmelerin sevecekleri ürünleri keşfetmek isteyen yurt dışındaki müşterilerine ulaşmaları için benzersiz bir fırsat yaratıyor ve Meta’nın sunduğu çözümler de bu bağlantıların kurulmasına yardımcı oluyor. Bu çözümlere dair daha fazla bilgi için Ramazan Sınır Ötesi İşletme sayfasını ziyaret edebilirsiniz.

Kaynaklar

  1.  Richard Shotton, The Choice Factory, 1,121 participants Shifts in habits associated with shifts in buying behaviors.
  2.  ​​“Ramadan and Eid Study” by YouGov (Meta-commissioned online survey of 13,567 people aged 18+), AE, BD, EG, ID, MY, NG, PK, SA, TR, 13th May to 3rd June 2021
  3.  Analysis from 27 Meta Ads Manager global split testing studies (Oct 2018-Nov 2019)