ARAŞTIRMA

DigitalAge | 31.03.2021 - 10:29

İş yeri alışverişine 56 milyon dakika harcadık

Avansas verilerine göre, tüketiciler geçen yıl iş yeri alışverişine 56 milyon dakikadan fazla zaman harcadı. 2019 yılına kıyasla yeni kullanıcı sayısı yüzde 68 artarken, en çok satılan ürünler arasında hijyen ürünleri, dezenfektan, çay, Türk kahvesi yer aldı.

Koronavirüs pandemisiyle birlikte alışveriş alışkanlıklarındaki değişim e-ticarete ilgiyi artırdı. Geçen yıl yüzde 65 büyüme yakalayan sektörde iş yeri alışverişinin de ilk tercihi e-ticaret oldu. Avansas; 2020 yılı iş yeri alışveriş trendleri raporuna göre şirketlerin online alışveriş sepetini en çok gıda, kırtasiye ve hijyen ürünleri doldurdu. 2020 yılında içecek ürünlerinde en çok Türk kahvesi, çay ve filtre kahve tercih edildi. İçecek ürünlerini; karton bardak, ıslak havlu, deterjan, çamaşır suyu, maske ve dezenfektan izledi.

Kasım ve Aralık’ta rekor sipariş

Değerlendirme sonuçlarına göre, 2020 yılında en çok satış yapılan aylar Kasım ve Aralık olurken, alışverişler en çok haftanın ilk iki günü gerçekleşti. Sipariş sayısı ise 2019 yılına kıyasla 2020’de yüzde 50 arttı.

Avansas üzerinden 2020 yılında en çok satın alınan ürünler ise şöyle oldu: Maske, dezenfektan, çay, Türk kahvesi, filtre kahve, klasör, kâğıt havlu, karton bardak, şeffaf dosya, ıslak havlu, küp şeker, tuvalet kağıdı, fotokopi kağıdı, su, deterjan ve fosforlu kalem.

Koronavirüs pardemisi nedeniyle alışveriş tercihlerinin internete kayması, ürün çeşitliliğine de yansıdığını ve siteye 2020’de çeşitli kategorilerden 2 bin 500’ü aşkın yeni ürün eklendiğini, ürün sayısı 5 bin 500’ü aştığını ifade eden Avansas Genel Müdürü Sedat Anak ile pandemi döneminde evden çalışmaya geçişle birlikte iş yeri alışveriş alışkanlıklarında yaşanan değişimi konuştuk.

Pandemi döneminde Avansas’ta en çok hangi kategorilere ilgi arttı?

Pandemiyle birlikte tüketicilerin alışveriş alışkanlıklarında ve çok satılan ürünler sıralamasında değişiklikler yaşandı. Sürecin başında temizlik ve hijyen kategorilerinde artış yaşanırken; tüketicilerin hem evden çalışmaya hem de yeni hijyen alışkanlıklarına adapte olmaya başlamasıyla temizlik ve hijyen ürünlerine yönelik taleplerinin daha stabil bir hal aldığını gördük. Buna paralel olarak da kırtasiye, gıda ve mutfak kategorilerine ilgi arttı. Bu kategorideki ürün satışlarının uzun vadede de artış göstereceğini düşünüyoruz.

Evden çalışanların bu dönemde en çok tercih ettiği ilk beş ürün nedir?

Evden çalışanların Avansas üzerinden bu dönemde en çok tercih ettiği ürünler şu şekilde oldu; A4 kağıt, kolonya, dezenfektan, kalem, çay, Türk kahvesi, kağıt havlu, ıslak mendil, kartuş, yazıcı ve vitamin çeşitleri.  Mobilya kategorisinde ise; çalışma konforu ve ergonomiye yönelik alışverişlerde artış gözlemledik. Bu dönemde özellikle ofis sandalyesi, masa ve laptop yükseltici ürünlerinde artış yaşandı.
Pandemi döneminde aldığınız talep ve geri bildirimlerle ürün gamınıza eklediğiniz ürünler oldu mu?
Bireysel tüketicilerimizden gelen yeni talepler doğrultusunda, temel ihtiyaçlar ve gıda konusunda ürün gamımızı genişletme kararı aldık. Temel gıda ürünleri kapsamında; gıda kategorimize makarna, salça, yağ ve bakliyat gibi ürünler ekledik. Temel ihtiyaç paketleri oluşturarak bu dönemde en çok ihtiyaç duyulan ürünleri tek tıkla ve hijyenik şekilde alınabilecek, uygun fiyatlı seçenekler sunduk. Aynı zamanda okulların tatil edilmesi ve eğitimin eve taşınması beklenmedik başka bir talebe de yol açtı. Okul ürünleri kategorimize oyun hamurları ve çeşitli boya ürünleri ekledik. Dolayısıyla bu süreç içerisinde ‘Avansas evinizin de alışveriş yeri’ oldu diyebiliriz.

 Ofislerin kapanması ile kurumsal satın almaların azalması iş süreçlerinizi nasıl etkiledi?

Koronavirüs sürecinde iş yerlerinin belirli bir kısmı tamamen uzaktan ya da yüzde 50 uzaktan çalışma modeline geçti. Bu kapsamda kurumsal satın alımlarda değişiklikler yaşandı ve bireysel satın alımlar arttı.  Avansas olarak bu sürece hızla uyumlanarak hem ürün gamında hem de müşteri deneyiminde yenilikler sağladık; taahhütlerimizi, hizmet kalitemizi ve çalışan sağlığını koruyacak şekilde, yeni yatırımlar yaptık. Bireysel müşterilerin de taleplerini karşılayabilmek hedefiyle araç filomuzu genişlettik, 1 iş gününde teslimat ağımızı ve altyapımızı güçlendirdik. Böylelikle tüketicilerin ihtiyaçlarına hızlıca ulaşmasını sağladık.

Açık olan ofisler bu dönemde en çok hangi ürün ve kategorilere ilgi gösterdiler?

Pandemi döneminde açık olan iş yerlerinin en çok ilgi gösterdiği ürünler; maske, dezenfektan, kolonya, çamaşır suyu, eldiven, çay, kahve, kalem, defter ve klasör oldu.