Skip to main content

Tüketim gücü yüksek kullanıcı kitlesinin internette yaptığı alışveriş en çok seyahat alanında

IAB Türkiye İnternet Ölçümleme Araştırması* verilerine göre; Türkiye’de interneti en çok AB sosyo ekonomik statü (SES) grubunun kullandığı görülüyor.

Türkiye’deki mevcut SES grupları incelendiğinde, internet kullanım oranının en fazla olduğu kesim yüzde 73’le AB. AB SES grubunu,yüzde 56’lık kullanım oranıyla C1 grubu, yüzde 43 ile C2 grubu,yüzde 31 ile D ve E grubu izliyor.

İnternette en çok uçak ve otel rezervasyonu yapılıyor

Araştırmaya göre, tüketim gücü yüksek kitle internette yüzde 48 oranıyla en fazla uçak bileti satın alıyor ve otel rezervasyonu yapıyor. Bunu yüzde 32 ile kadın giyim ürünleri,yüzde 27 ile kitap, yüzde 26 ile ayakkabı ve yüzde 23 ile etkinlik bileti alışverişi izliyor.

*IAB Türkiye İnternet Ölçümleme Araştırması Ağustos 2014 verilerine göre hazırlandı.

Yapılan araştırmaya yakından bakmak için üzerine tıklamanız yeterli.

İnternetten en çok seyahat alışverişi yapılıyor-