Skip to main content

Üye ağıyla Türkiye eticaret sektörünün yüzde 90’ını temsil eden Elektronik Ticaret İşletmecileri Derneği (ETİD), ülkemizde online alışveriş sektörünün gösterdiği gelişmeyle ilgili bir infografik hazırladı. Elde edilen verilere göre, Türkiye’de eticaret…

Üye ağıyla Türkiye eticaret sektörünün yüzde 90’ını temsil eden Elektronik Ticaret İşletmecileri Derneği (ETİD), ülkemizde online alışveriş sektörünün gösterdiği gelişmeyle ilgili bir infografik hazırladı. Elde edilen verilere göre, Türkiye’de eticaret her geçen yıl daha da yükselen bir trend olarak seyrediyor.
-İnfografikte internet üzerinden online alışveriş sitelerini aratanların da 2007 yılından bu yana hızlı bir şekilde artış gösterdiği görülüyor. İnternet üzerinden kredi kartıyla yapılan ödemelerin hacminde de büyük bir sıçrama olduğu dikkat çekiyor. 
-Ülkemizde 2012 yılında yüzde 35’lik bir büyüme oranının yakalandığının da belirtildiği infografikte, 2012 yılında kullanılan kredi kartı sayısı 18 milyon olarak açıklandı. 
-İnfografikte Türkiye’de internet erişimi olan hane halkı 32 milyon 438 bin 200 olarak ifade edilirken, Facebook’un Türkiye nüfusu da aynı rakama denk geldi. Bunların yanı sıra bireylerin yüzde 37,8’inin düzenli internet kullandığı açıklandı.
Sosyal medyada Türkiye ilk sıralarda

İnfografikte, dünya kullanıcı sıralaması baz alınarak hazırlanan rakamlara göre sosyal mecralarda Türkiye’deki internet kullanıcıları ilk sıralarda yer aldı. İnfografiğin en dikkat çekici noktalarından birini oluşturan listede, kullanıcı sayısı açısından Türkiye, Facebook’ta altıncı sırada, Twitter’da 11’inci sırada, Youtube’da ise 14’üncü sırada yer aldı.