TEKNOLOJİ

DigitalAge | 11.02.2020 - 14:52

Insurtech’lerin UX stratejileri için 6 kritik adım

Sherpa, Insurtech’lerin UX iyileştirmelerine ışık tutmak için strateji belirlemede dikkat edilmesi gereken 6 kritik adım açıkladı.

UX odaklı çalışmaların Insurtech alanındaki temel misyonunu “karmaşık olanı basitleştirmek ve güven telkin etmek” şeklinde ifade eden Sherpa deneyim tasarımı uzmanları, büyük sigorta şirketleri için geliştirdikleri UX yaklaşımlarının temelinde yatan stratejik yaklaşımı örneklerle anlattı.

Kullanıcı deneyimi stratejisi ortaya koymak için dikkat edilmesi gereken noktalar:

1. Kolay ve anlaşılır, akıcı prosesler yaratın

Kullanıcı deneyimi tasarımı yaparken işi doğru tanımlamak, dijital hedeflerin ötesine geçerek iş hedeflerinin ve kullanıcı acı-noktalarının neler olduğunu keşfetmek önem arz ediyor.

2. Kullanıcının süreç boyunca harcayacağı bilişsel eforu minimize edin

Kullanıcıların deneyimleri boyunca sadece ihtiyaç duyacakları, onlara yol gösterecek nitelikte içerik ve özellik sunmaya gayret edin. Zorunlu olmayan yasal metinlere, sektörel terminolojiye mümkün olduğunca az yer verin.

3. Kullanıcının elinden tutarak risk yönetimi algısını ve finansal olgunluğunu güçlendirin

Sigorta araç ve servislerini kullanarak geliştirilecek risk yönetimi algısının kullanıcınızın hayatına olan pratik faydalarından bahsedin. Ürünlerinize olduğu kadar sunduğunuz faydalara ve merak edilenlere yönelik de yönlendirici ve bilgilendirici içerik üretmekten geri durmayın.

4. Sıkıcı ve detaylı bulunan zorunlu bilgiyi, progresif ve katmanlı bir yaklaşımla sunun

Söz konusu sigorta olunca; sağlam ve iş hedefleri ile paralel bir deneyim stratejisini, kullanıcıların acı-noktalarına çözüm sunacak prensiplere dayandırarak, kullanıcıların finansal okur yazarlığını da yukarı çekecek şekilde, asgari olanı anlaşılır kılarken detayları sürtünme yaratmayacak biçimde konumlandırmaya özen göstererek geliştirin.

5. Kullanıcı nezdinde tanımı olmayan ihtiyacı örnekler, benzerlikler üzerinden anlatın

İhtiyaç duyduğu hizmet konusunda satın alma kararı verecek kadar bilgi sahibi olmayan kullanıcılara ürün seçmelerini zorunlu kılan akışlar sunmayın. Kullanıcıların ihtiyaçlarına karşılık gelen ürünü önce örnekler ve farklar üzerinden tanıtmaya odaklanın.

6. Ürünlerin farklılaşan özelliklerini öne çıkararak ürün portföyüne görünürlük kazandırın

Ürünleriniz arasındaki farkları ve bağları kullanıcıya fayda sunacak şekilde tanıtmaya ve doğru adımda karşılarına çıkarmaya odaklanın. Kullanıcının deneyimi boyunca harcadığı efor ve sağladığı bilgi üzerinden deneyimi de iyileştirecek şekilde maksimum fayda sağlamayı önceliklendirin.