Skip to main content

Instagram CEO’su Adam Mosseri, Instagram’ın 2022 yılında köklü değişikliklere gideceğini ve yeni özelliklerle kullanıcılarının karşısına çıkacağını açıklamıştı. Şirket 2022 yılına hızlı bir başlangıç yaptı.

Instagram CEO’su Adam Mosseri, Twitter’da paylaştığı bir videoda Instagram’ın bu yıl özellikle gençler ve içerik üreticiler için yenilikler sunacağını ve bu hafta test için kullanıma açılacak olan abonelik sisteminin ilk versiyonu ile içerik üreticilerin daha kolay gelir elde etmelerini hedeflediklerini açıkladı.

Mosseri, içerik üreticilerin paylaştıkları içeriklerin kaç kişiye ulaştığına bağlı olarak değişken gelir elde etmelerindense tahmin edilebilir ve sürdürülebilir gelir kaynaklarına ihtiyaçlarının olduğuna dikkat çekerken, bu hafta ABD’de bir grup içerik üretici ile başlatacakları bir süreç ile üç önemli özelliği test edeceklerini açıkladı: Subscriber Stories (Abone Hikayeleri), Subscriber Lives (Abone Canlı Yayınları) ve Subscriber Badges (Abone Rozetleri).

Mosseri, içerik üreticilerin Abone Hikayeleri sayesinde sadece ücret ödeyen abonelerinin izleyebilecekleri şekilde hikayeler paylaşabileceklerini ve abonelerin bu hikayelerin sadece abonelere özel olduklarını profil fotoğrafı etrafında belirecek olan mor halkadan anlayabileceklerini açıkladı.

Instagram, aboneler için özel olarak paylaşılan hikayeler gibi Abone Canlı Yayınları ile içerik üreticilerin sadece aboneleri için özel canlı yayınlar yapmalarına da izin verecek.

Son olarak, Instagram, Abone Rozetleri ile içerik üreticilerin gönderilerinin altında paylaşılan yorumlarda, kendilerine gönderilen özel mesajlarda ya da platform içerisindeki herhangi bir alanda kendi abonelerini ayırt etmelerini sağlayacak. Bir hesabın abonelerinin kullanıcı adlarının yanında çıkacak olan rozetler, sadece o kişilerin abone oldukları hesapların yürütücüleri tarafından görülebilecekler.