Skip to main content

Instagram, içerik üreticilerini kısa videolar üretmeye teşvik için TikTok’un popüler özelliklerini kullanıma sundu.

Instagram, Reels’e iki yeni özellik ekledi. TechCrunch’a göre Instagram’ın kısa video alanında TikTok’u yakalama çabasının yeni hamlesi olan bu özellikler, ses efektleri ve yazıdan sese dönüştürme. TikTok’ta oldukça popüler olan bu özellikler, artık içerik üreticiler tarafından Instagram’da da kullanılabilecekler.

Yazıdan sese özelliği, özellikle görme engelli ya da görüşü kısıtlı insanların içeriğin ne olduğunu öğrenebilmeleri için önemli bir özellik. Öte yandan, bu özelliğin kullanılması ile ortaya çıkan robotik ses TikTok’ta oldukça popüler. Hatta bu popülarite sonucu, TikTok videolarında yazının dönüştürüldüğü sesin sahibi seslendirme sanatçısı TikTok’a sesinin bu şekilde kullanılmasına izin vermediği gerekçesiyle dava açtı. Dava sonrası TikTok bu özellikte kullanılan sesi değiştirdi.

İçerik üreticileri yazıdan sese özelliğini diğer kullanıcılara ulaşmak ve içeriklerini tarif etmekten çok içeriklere eğlenceli bir yön katmak için kullanıyorlar.

Ses efektleri özelliği ise videolardaki sesleri düzenlemeyi ve dış ses eklemeyi mümkün kılıyor.

Kaynak: Instagram adds TikTok-like Text-to-Speech and Voice Effects tools to Reels – TechCrunch