Skip to main content

Instagram CEO’su Adam Mosseri, orijinal içeriklerin platformda ön plana çıkarılması için çeşitli değişikliklere gidileceğini aktarırken; Instagram’ın bu hamlesi özellikle TikTok’tan alınıp Reels’ta paylaşılan içeriklere karşı bir önlem olarak görüldü.

Instagram CEO’su Adam Mosseri, Twitter üzerinden yaptığı bir paylaşım ile şirketin orijinal içerikleri desteklemek amacıyla algoritmalarında değişiklikler yapacağını açıkladı. Mosseri’nin Instagram’a dair paylaştığı tek yenilik bu olmasa da orijinal içeriğin desteklenmesine yönelik adımların atılacağı açıklaması platforma dair en çok konuşulan konu oldu.

Tüm sosyal medya platformları gibi Instagram’ın da içerik üreticileri cezbederek platform için orijinal içerik üretmelerini istediği biliniyor. Zira bir platform için üretilen bir içeriğin bir başka platformda paylaşılması oldukça yaygın. TikTok’un başarısı üzerine geliştirilen Instagram Reels’ın TikTok’ta paylaşılan içerikler için ikinci bir kanal haline gelmesi endişesini taşıyan şirketin orijinal içeriği ön plana çıkaracak adımlar atması bekleniyordu. Bu sebepten dolayı, Mosseri’nin bu açıklaması hem Instagram içinde yeniden paylaşılan içeriklere hem de daha önemlisi, TikTok’tan alınarak Instagram’da paylaşılan içeriklere yönelik bir adım olarak görüldü.

Matt Navarra adlı sosyal medya uzmanının Instagram’ın neden şimdi böyle bir adım atma gereği duyduğunu sorması üzerine; Mosseri, içerik önerilerinin iyileştirilmesi konusunda çalışmalar yapıldığını, içerik toplayıcıların aşırı değer görmelerinin uzun vadede hem içerik üreticiler hem de Instagram için kötü sonuçlarının olacağını açıkladı.

Queenie Wong adlı kullanıcının bir içeriğin orijinal olup olmadığına platformun nasıl karar vereceği sorusuna, Mosseri, platformun orijinalliğe kesin olarak karar veremeyeceğini, fakat çeşitli sınıflandırıcıların geliştirildiğini ve bu sınıflandırıcılar üzerinden anlamaya çalışacaklarını aktardı.

Mosseri, orijinal içeriğin destekleneceğine dair adımların atılacak olmasına ek olarak ürün etiketleme ve geliştirilmiş etiketleme özelliklerini de duyurdu. Daha önce sadece içerik üreticilere ve markalara açık olan ürün etiketleme özelliği, an itibarıyla ABD’de yaşayan tüm kullanıcılar tarafından kullanılabiliyor. Instagram, bu özellik ile kullanıcılarının Instagram üzerinde mağazası olan markaların ürünlerine daha kolay ulaşabilmelerini umuyor. Geliştirilmiş etiketleme özelliği ise kullanıcıların yaptıkları paylaşımlarda diğer içerik üreticilerin katkılarını belirtebilmeleri için kullanılıyor.