Instagram, içerik üreticilerinin takipçileri tarafından desteklenmelerini sağlayacak olan yeni özelliği Badges’i duyurdu. Badges, canlı yayınlar sırasında hem içerik üreticilerin takipçileri ile etkileşime girmelerini hem de takipçilerin içerik üreticilerini destekleyebilmelerini sağlayacak. 2020 yılında duyurulan Badges, bugüne kadar oldukça küçük bir kullanıcı kitlesi tarafından kullanılabiliyordu. Fakat şimdi, Türkiye de dahil olmak üzere 11 ülkede bu hizmeti kullanabilmek mümkün.
Her ne kadar Instagram Badges’in 11 ülkede 18 yaş üstü Instagram kullanıcıları tarafından kullanılabileceği açıklansa da Instagram bu özelliğin kullanımına bir kısıt getirmiş durumda. Zira, açıklamaya göre Badges özelliğini kullanmak isteyen içerik üreticilerinin 10 bin takipçiye sahip olması gerekiyor.
Badges özelliğinin kullanımı bir hayli basit. Bir izleyicinin bir canlı yayın sırasında uygulama içerisinde satılan bir badge (rozet) satın alması halinde kullanıcı adının yanında kalp sembolü görülecek. ABD’de kullanımda olan haliyle Badges, kullanıcılara 1 dolar (bir kalp), 2 dolar (iki kalp) ve 5 dolar (üç kalp) karşılığında rozet satın alma imkânı veriyor.
Bir takipçinin bir canlı yayın sırasında bir rozet satın alması, o takipçinin kullanıcı adının görünürlüğünü artıracak. Ayrıca, rozet satın alan takipçinin canlı yayını düzenleyen içerik üreticisine soru sorması halinde soru, canlı yayını düzenleyen içerik üreticisi için belirgin hale getirilecek. İçerik üreticileri, rozet satın alarak kendilerini destekleyen Instagram kullanıcılarının kullanıcı adlarını 90 gün boyunca görebilecekler.
Instagram Badges an itibarıyla ABD, Almanya, Avustralya, Brezilya, Fransa, İngiltere, İspanya, İtalya, Japonya, Meksika ve Türkiye’de kullanımda.
Kaynak: Instagram Badges help creators to cash in on their followers – Digital Trends
Yorumlar