Skip to main content

Kullanıcılar, Instagram’da gezinmeye devam edebilmek için bu reklamları izlemek zorunda.

Instagram, kullanıcıların platformdaki reklamları kaydırarak atlamasını engelleyen “Reklam arası” olarak adlandırılan bir özelliği test ediyor. Şirket, sözkonusu özelliğin ekran görüntülerinin sosyal medyada dolaşmasının ardından atlanamayan reklamları test ettiğini doğruladı.

Instagram uygulamasındaki bir bilgi metnine göre, yeni özellikle birlikte kullanıcıların karşılarına çıkan reklamı atlamaları için bir sayaç ikonu olacak ve bu sayaç dolmadan daha fazla içerik görüntülenemeyecek.

Instagram’ın çatı şirketi Meta’nın sözcüsü, TechCrunch’a yaptığı açıklamada, “Her zaman reklamverenler için değer yaratabilecek formatları test ediyoruz. Test edip öğrendikçe, bu testin herhangi bir resmi ürün değişikliğiyle sonuçlanması durumunda güncellemeler sağlayacağız” dedi.

Instagram’ın henüz test aşamasındaki bu özelliği, YouTube’un ücretsiz sürümüne oldukça benziyor. Ancak YouTube’da Premium kullanıcılar, videoları reklamsız bir şekilde izleyebiliyor. Instagram kullanıcılarına reklamsız bir abonelik seçeneği sunulup sunulmayacağı ise henüz belirsiz.

Yıllar içinde yalnızca fotoğrafların paylaşıldığı bir yer olmaktan çıkıp Hikâyeler ve Reels gibi özellikler sayesinde daha çok bir video paylaşım ağı haline geldiği göz önüne alındığında, Instagram’ın da reklam gelirlerini artırmak için bu yola başvurması beklenen bir şey. Ancak şirketin sosyal medyada yeni özelliğin kullanıcı deneyimini bozduğu yönünde şimdiden olumsuz geri dönüşler almaya başladığını belirtelim.

Kaynak: Instagram confirms test of ‘unskippable’ ads – TechCrunch