Skip to main content

İncehesap.com, pandemi dönemindeki satış verilerini inceledi.

Binlerce teknoloji ürününü tüketiciyle buluşturan İncehesap.com, koronavirüs dönemindeki satış verilerini inceledi. Türkiye’deki ilk koronavirüs vakasının açıklandığı 10 Mart ile sokağa çıkma yasaklarının sona erdiği 31 Mayıs tarihleri arasında, İncehesap.com üzerinden yapılan alışverişleri ve site trafiğiyle ilgili verileri bir araya getiren firma, bu verileri, geçen yılın aynı dönemiyle karşılaştırdı.

Kullanıcı sayısı yüzde 50 arttı

Kıyaslama dönemi içinde, İncehesap.com’un toplam kullanıcı sayısında yüzde 50, mobil cihazlardan gelen kullanıcı sayısı ise yüzde 46 artış gözlemlendi. Kadın ziyaretçi sayısı yüzde 79 artarken, 18-24 yaş arası ziyaretçi sayısı, geçen seneye kıyasla yüzde 90 artış göstererek, tüm site trafiğinin yüzde 36’sını oluşturdu. Site trafiğine bakıldığında sayfa görüntülenme sayısı 3 kat, sitede geçirilen ortalama süre 2,2 kat, sosyal medya üzerinden edinilen trafik ise 3,3 kat arttı. Bu dönemde Türkiye’nin 73 ilinde kullanıcı sayısı artışı gözlemleyen İncehesap.com’un yüzdesel olarak en çok büyümesinin gerçekleştiği ilk 5 il sırasıyla Batman (yüzde 236.81), Aksaray (yüzde 134.08), Malatya (yüzde 115.22), Çorum (yüzde 114.71) ve Bartın (yüzde 111. 41) oldu.

Derin dondurucu satışları yükseldi

İncehesap.com’da 2020 Haziran’ının ilk 20 gününde gerçekleşen beyaz eşya satışı, geçtiğimiz yılın aynı dönemine kıyasla 3,4 kat daha fazla gerçekleşti. Beyaz eşya satışlarında en büyük pay, yüzde 46’lık dilimle derin dondurucular olurken onu yüzde 29’la çamaşır makinesi ve yüzde 17 ile buzdolabı ürünleri takip etti. Pandemi sürecinde gaming’e olan ilgi de arttı. İncehesap.com verilerine göre Mart ayından Haziran ayına kadar geçen süreçte, gaming hazır sistemlerde, geçen yılın aynı dönemine kıyasla 13 katlık bir artış yaşandı. Geçen yılın aynı dönemiyle kıyaslandığında klavye satışlarında 7 kat, notebooklarda yüzde 11 kat, mouse satışlarında ise 5 kat artış oldu.