Sosyal medya, takipçilerin ve paylaşımların servete dönüştüğü bir dünya. Bu dünyada da ipler içerik üreticilerinin yani influencer’lar, vlogger’lar ve gamer’ların elinde. Forbes’un yayımladığı “Top Creators 2023” listesinde yer alan 50 isim toplam 2,6 milyar takipçiye sahip ve bu yıl, 2022’de elde ettikleri 570 milyon dolarlık kazanca göre yüzde 20’den fazla bir artışla 700 milyon dolar kazandılar. Peki, onları içerik üreticileri sürüsünden ayıran stratejileri -ve belki biraz da şansları- neler?
Jimmy Donaldson (MrBeast)
Listenin ilk üç sırasında yer alan isimlerin yürüttüğü stratejiler en basit tabirle “içerik üreticiliğinin çok ötesinde”. Zirvedeki isim MrBeast adıyla tanınan Amerikalı YouTuber Jimmy Donaldson. YouTuber’ların efendisi MrBeast, 300 milyondan fazla takipçisiyle ABD nüfusu kadar hayran kitlesine sahip. Antarktika’da toprağa gömülerek tabut boyutlarında bir kutuda 50 saat geçirdiği ve Willy Wonka’nın çikolata fabrikasını gerçek hayatta inşa ettiği YouTube videolarıyla gücünü ve popülaritesini günden güne katlayan Donaldson’ın Beast çatısı altındaki markaları arasında Feastables atıştırmalık barlar ve MrBeast Burgers restoran zinciri var. Hatta Feastables’ın logosu, 2023-2024 NBA sezonu boyunca Charlotte Hornets formasının yanı sıra Greensboro Swarm ve Hornets Venom GT’nin formalarında görünecek. MrBeast, yakın zamanda Galaxy cihazları için Samsung ile de ortaklık kurmuştu. Samsung, gençleri iPhone’dan vazgeçirmek ve Android cihazların popülaritesini artırmak amacıyla MrBeast’in gücünden yararlandı; Samsung Galaxy, MrBeast’in resmi vlog kamerası oldu.
Olajide Olatunji (KSI)
KSI olarak bilinen Olajide Olatunji, 2009 yılında YouTube’da FIFA video oyunlarını yorumlamaya başladı ve tuhaf mizahıyla milyonlarca takipçinin ilgisini çekti. O zamandan beri komedyen, rapçi ve boksör kimliği de kazandı. 2023’te iki single çıkardı ve reklam şirketi Misfits Boxing için çok yıllı bir dağıtım anlaşması imzaladı. Forbes’un 2023 yılının en iyi içerik üreticileri listesinde altıncı sırada yer alan Logan Paul ile birlikte Prime Hydration’ın yüzü oldu. Prime adlı spor içeceği bu yıl FC Barcelona, UFC ve Arsenal’in resmi içeceği seçildi.
Jake Paul
Sürpriz dövmeler yaptırdığı, köpek maması yediği ve Icy Hot adlı mentollü kremi küvete döküp içine girdiği tuhaf videolarıyla milyonlarca hayran edinen Vine yıldızı boksör Jake Paul, enerji içeceği Celsius ile bir sponsorluk anlaşması imzaladı. İlk yatırım turunda 50 milyon dolar destek alan bahis uygulaması Betr’i kurdu ve bu yıl yeni bir MMA sözleşmesi imzaladı.
Kazanç, takipçi sayıları, etkileşim oranları ve girişimcilik faaliyetlerine hikâye anlatıcılığını da ekleyen bu isimler, yaratıcı içerikleriyle kendi hikâyelerini yaratarak izleyenlerle bağ kurmayı başarıyor. Yani içerikleri “kendi kendini” pazarlıyor. Kendilerini “iş insanı” olarak ispatladıkları bu adımları, pek çok influencer’ın yüzleşmek zorunda kaldığı “güvenilirlik” bariyerini aşmalarına da yardımcı oluyor.
Not: Bu makale ilk olarak MediaCat dergisinin Aralık 2023 sayısında yayımlanmıştır.
Yorumlar