Dijitalde güvenilirliğin sorgulandığı bir dönemde IAB Türkiye İnternet Ölçümleme Araştırması markalara doğru kanalları sunarak, güvenilir medya satın alımı ve verimlilik için yol gösteriyor. 2015, 2016 ve 2017 IAB Avrupa Araştırma Ödülü’nün de sahibi olan Gemius’un Türkiye’de 10 yıldır IAB adına yürüttüğü ölçümleme araştırması Deloitte denetimiyle güvenilirlik konusunda da kullanıcının aklında soru işareti bırakmıyor. Gemius her ay Digital Age’de IAB Türkiye İnternet Ölçümleme Araştırması’ndan seçtiği verileri paylaşarak, Türkiye’de internet kullanıcısın davranışlarını sizlere aktarıyor. Bu ay ise, araştırmanın asıl kullanıcısı olan marka ve ajansların ilgili yöneticilerinden ölçümleme araştırmasını neden kullandıkların anlatmalarını istedik.
Medya yatırımlarımızın etkisinin ölçülebilir olması bizim için çok kritik
Gökçe Dönerkaya, L’Oreal Media Müdürü
Dijital yatırımlarımızın ağırlığının giderek arttığı günümüz medya ortamında dijital medyada sosyo-demografik analiz kullanarak medya satın alımı yapacağımız kanalları anlamlandırmak için IAB Türkiye İnternet Ölçümleme Araştırması’nı kullanıyoruz. İnsanların dijital mecra tüketimine ilişkin istatistiklere ulaşmak, tüketicinin mecra tüketim motivasyonlarını anlamada bizim için faydalı datalar sağlıyor.
Ölçümlenme medya satın alımlarında daha verimli kararlar vermek adına önemli
Müge Eralp Tümer, Bayer Türk Medya Müdürü
Ölçümlenme iki noktada işimize yarıyor. İlk olarak tabi ki, kampanyadaki hedef kitlemizin erişim ve yoğunluğuna göre internet sitelerini bulabiliyor ve buna bağlı olarak hareket ediyoruz. İkincisi ise, yalnızca kendi internet sitemize değil rakip internet sitelerine de ulaşarak medya satın alımlarında daha verimli kararlar alabiliyoruz. Tabii ki tüm bu çalışmaları yaparken kişisel verilerle ilgili düzenlemelere bağlı kalıyoruz.
IAB Araştırması ile güvenilir bir rapora erişebiliyoruz
Sinan Çilek, Skala Medya Dijital Grup Başkanı
Türkiye’de her ay açılan browser sayısı ile gerçek internet kullanıcı sayısı arasında çok ciddi bir fark var. Türkiye’de Ekim ayında açılan browser sayısı 213 milyon fakat internet kullanıcı sayısı 56 milyon. Yani İnternet Ölçümleme Araştırması dışında elimize geçen rakamlar, aslında tam anlamıyla tekilleştirilmiş erişim verisini sağlayamıyor. Analitik tabanlı ölçümleme sınırlı oranda tekilleştirme yapıyor. Ayrıca, medya satın alımında bot trafiklerden de kaçınmamız gerekiyor. IAB Türkiye Internet Ölçümleme Araştırması’nı kullanarak Fraud’dan arındırılmış, Deloitte tarafından denetlenen güvenilir bir rapora erişebiliyoruz.
Cihaz duplikasyonundan ayrıştırılmış erişim rakamını bilmek önemli
İrem Muşkara, Mindshare Dijital Medya Direktörü
Tüketiciler yayınlara PC veya mobilden farklı cihazlarla erişiyorlar. Bizse, medya satın alımında aynı yayıncının farklı platformlarını kullandığımız için farklı platformların ne kadarı aynı kişi tarafından ziyaret ediliyor bunu anlamak istiyoruz. Bunun da yolu cihaz duplikasyonundan ayrıştırılmış toplam erişim rakamını bilmek ve biz bu veriye bu araştırma sayesinde ulaşıyoruz.
Yatırımın karşılığını belli performans metrikleri üzerinden takip edebilmek kritik
Ceyda Yazıcı, Ferrero Medya Müdürü
Yaptığımız yatırımın karşılığını belli performans metrikleri üzerinden takip ediyor olmak bizim için oldukça kritik. Bu yüzden, ajansımız düzenli olarak dijitale ait güvenilir raporlar üzerinden bizi bilgilendiriyor. Bu raporlar bize gerçek kullanıcı veri üzerinden sitelerin ziyaretçi sayıları, bu sitelerde ne kadar zaman geçiriliyor ya da hangi cihazlardan daha fazla trafik aldıkları gibi birçok farklı parametreyi gösteriyor. Biz de reklamveren olarak dijital yatırımlarımızı günlük ölçüm verileri ve performansları üzerinden optimize ederek ilerliyoruz.
Sektörel ölçümleme standartlarının olması şart
Mert Akyol, Stratejik Medya Planlama Müdür Yardımcısı
Gelişen dijital medya teknolojileri, nokta atışı kampanyalar yaratmayı ve ölçümlemeler çıkartmayı, dolayısıyla gerekirse veriden yola çıkıp iletişime geçebilmemizi sağlamakta. Araştırma ve stratejinin veri üzerinden şekillendirildiği dünyada, her markanın baz aldığı ülkesel ve sektörel ölçümleme standartlarının olması gerekliliği de kaçınılmaz bir durum. Bir kaç sene öncesine kadar göremediğimiz “Unique cookie” artık yetersizken ve reklamın kullanıcıyla nasıl buluştuğunun detayları bu kadar ulaşılabilirken, her reklamverenin bu standartlardan yola çıkarak kendi doğrularını da oluşturması gerekmekte.
Yatırımın etkinliğini sağlamak için IAB araştırmasının verilerini kullanıyoruz
Onur Yel– Havas Medya Dijital Grup Başkanı
Kampanyalarda yatırımın etkinliğini artırmak ve karşılığını almanın yolu; stratejimizi oluştururken bütçeyle en yüksek erişimi sağlama odaklı hareket etmek. Bu verileri de IAB Türkiye Internet Ölçümleme Araştırması ile elde ediyoruz.
Verimli bir medya satın alımı için ölçümleme önemli
Uğurhan Doğan, Özak GYO Dijital Pazarlama Yöneticisi
Doğru kitleye ulaşmak ve verimli bir medya satın alımı gerçekleştirebilmek için internet ölçümlemesini kullanıyoruz. Bu veri sayesinde hem programatik üzerinden kurguladığımız hedefleme kırılımının eriştiği unique kullanıcı sayısını, hem de verinin işlevselliğini bir filtreden süzmüş oluyoruz.
Araştırma verileri bizi doğru hedef kitleye ulaştırıyor
Ertunç Ergenç, Native Media Dijital Medya Direktörü
Bir kampanya yürütürken doğru hedef kitleye ulaşmak ve zamanlama işin en temel ve önemli noktaları. Ölçümlenme araştırması sayesinde internet sitelerinde kullanıcıların eğitim, ev, araba sahipliği gibi verilere ulaşabiliyoruz.
Yeni siteler bulmak ve erişiminizi artırmak açısından önemli
Berk Kuşaksız, Digital Advice Lab Kurucusu
Duplikasyon analizi ve ayrıntılı veriler size yeni siteler bulmakta ve erişiminizi arttırmakta ölçümleme araştırmasının sağladığı en önemli katma değerler. Gemius, aylık yaklaşık 180 binden fazla cookie panelist ve bin 3000’e yakın software panelisti üzerinden veri topladığı için, hem site bulmakta en önemli araç, hem de tek merkezden ve site bazlı ölçümlemede en güvenilir veri kaynağı haline geliyor.
IAB’nin sağlam bir metodolojiye dayanan ölçümlemesi bizi memnun ediyor
Evrim Soner, Akbank Dijital İletişim ve Entegre Medya Planlama Müdürü
Ölçümlemenin ve sağlıklı verinin bu kadar önemli olduğu günümüz medya ortamında, IAB’nin biz reklam verenlere resmi, denetlenen ve sağlam bir metodolojiye dayanan bir ölçümleme altyapısı sağlamış olması memnuniyet verici. Gemius’un yürüttüğü IAB araştırması bizim için özellikle davranışsal hedefleme, hedef kitlelerimizi sosyo demografik olarak anlayabilme ve hedef kitle büyüklüklerimizi saptama açısından eşdeğeri olmayan kapsamda veri sağlıyor. Elbette her yapının olduğu gibi bu araştırmanın da gelişim alanları var ve bundan sonra da günün olanaklarının ilerisinde kalacak şekilde gelişimini sürdüreceğini umuyoruz.
Yorumlar