Skip to main content

Huawei’in bulut, uygulama mağazası, ödeme cüzdanı ve benzeri uygulama ve çözümlerinin yer aldığı HMS(Huawei Mobile Services), tüketicileri kadar yazılım geliştiricileri ve içerik sağlayıcıları da yakından ilgilendiren bir konu. Kullanımının artırılması, şirketin 2020 stratejik hedefleri arasında ilk sıralarda yer alan HMS’yi Huawei Türkiye CEO’su Seth Wang ile konuştuk.

HMS ekosisteminin tüketicilere sunduğu temel ayrıcalıklar ve rakip platformlara göre fark yaratan yanları neler?

Huawei Mobil Servisleri (HMS) ile pazardaki uygulama mağazalarına gerçek bir alternatif oluşturmak için, Huawei AppGallery’i büyük bir hızla geliştirmeye devam ediyoruz. Daha fazla özgürlük, daha fazla seçenek ve esneklik sunan Huawei AppGallery, ekosistemdeki tüm uygulama ve hizmetlere erişmek için açık bir ağ geçidi olarak konumlanıyor.

Huawei Mobil Servisleri ile hem tüketiciler hem de geliştiriciler için yeni bir mobil dünya yaratmayı amaçlıyoruz. HMS özelindeki hedefimiz, akıllı telefon kullanıcılarına daha kaliteli ve zengin bir dünyanın kapılarını aralamak. Huawei AppGallery; tüketim şeklimizi değiştirecek yeni uygulamalar ve hizmetler sunmayı da amaçlıyor.
HMS, her şeyden önce tüketicilere seçim özgürlüğü sunuyor. Bugün itibariyle sadece kendi ekosistemimize odaklanmış durumdayız. Sektörde tekel haline gelen şirketlerin yaptırımlarına maruz kalmadan, teknoloji yolculuğumuzu daha özgür ve açık kaynaklı bir platform üzerinde sürdüreceğiz.

Huawei, HMS özelinde geliştiricilere neler sunuyor peki?

Huawei cihazlarının gelişmesini destekleyecek tam teşekküllü bir ekosistem oluşturmak için Huawei, HMS aracılığıyla çip, cihaz ve bulut yeteneklerini küresel geliştiricilere açtı. Kısa süre önce dördüncü versiyonuna yükseltilen HMS Core, Huawei’nin iş ortakları ve uygulama geliştiricilerin, Huawei cihazlarının sunduğu tüm donanım ve yazılım özelliklerinden yararlanmalarını sağlayan yenilikçi bir araç olma özelliğine sahip.

Geliştiriciler, HMS’i uygulamalarına HMS Core 4.0 ile entegre edebilir ve son kullanıcılara yönelik kaliteli içerikler sunabilirler. Huawei olarak, Türkiye için hali hazırda 50 milyon TL destek primini bu alan için ayırmış bulunuyoruz. Küresel olarak ise 3 milyar dolarlık yatırımımız söz konusu. Geliştiricilerimize belirli uygulamalar için farklı kullanıcı deneyimleri sunmak amacıyla 24 yeni Huawei Çekirdek Kiti’ni de devreye aldık.

Huawei Mobil Servisler olarak 1+8+N stratejisi ile hareket edeceğiz. Burada birincil önceliğimiz akıllı telefonlar olacak. Huawei’nin üretmiş olduğu diğer cihazları ise sekiz farklı segmentte konumlandırıyoruz. Bu cihazlar arasında diz üstü bilgisayarlar, akıllı saatler, tablet, kulaklık ve diğer giyilebilir aksesuarlar bulunuyor. Son halkada bulunan ‘N’ ise sonsuz bir seçenekler listesini ortaya koyuyor.

HMS ekosistemine olan ilgi konusunda rakamlar ne diyor?

Huawei AppGallery, Nisan 2018’deki lansmanından bu yana, Avrupa’da 26 milyondan fazla aktif kullanıcıya, dünya çapında ise 400 milyon aktif kullanıcıya ulaşmayı başarmış durumda. Dünya genelinde Huawei AppGallery’den 210 milyar uygulama indirilirken, 55 bin uygulama HMS Core ile entegre edilmiş bulunuyor.

Yine dünya genelinde 1,3 milyondan fazla uygulama geliştiricisi ile birlikte çalışıyoruz. Avrupa özelinde ise Huawei AppGallery’den şu ana kadar 1,2 milyar uygulama indirilmiş durumda.

HMS Türkiye özelinde yerelleşme adına neler vadediyor?

Huawei Türkiye Ar-Ge Merkezi’nde farklı ülkeler için de çözümler geliştiriyoruz. Bu özelliğiyle Türkiye, HMS’in gelişimi için dünyanın merkez ülkelerinden biri oldu. Ayrıca deniz aşırı ülkeler arasında da Ar-Ge Merkezi üssü olarak fark yaratıyor. Huawei Mobil Servisleri içerisinde yer alan uygulamaların satışı ya da sunduğu hizmetlerden oluşacak gelirlerin yüzde 85’i, ilgili geliştirici şirkete ait olacak. Huawei olarak rakiplerimizden çok daha yüksek gelir paylaşımı yapacağız ve bu oran sürdürülebilir şekilde, rakiplerden çok daha yüksek olacak. Türkiye’de şu anda yaklaşık 5 milyon kullanıcının AppGallery’e sahip olduğunu söyleyebiliriz.

Turkcell ile yaptığınız işbirliği ile hedefinizin 1 milyon HMS destekli akıllı telefon satmak olduğunu açıkladınız. Bu hedefin gerçekleşmesi için öngörülen zaman aralığı nedir?

HMS, küresel bir platform ve bu süreçte gerek yerel gerekse küresel anlamda farklı iş birliklerine devam edeceğiz. Burada iş birliği yaptığımız ilk operatör Turkcell oldu. Bugüne kadar örneğine rastlanmayan bu iş birliği sayesinde önümüzdeki dönemde Turkcell, Huawei Mobil Servisleri (HMS) yüklü 1 milyon adet telefon satmayı hedefliyor. İş birliği çerçevesinde Turkcell’in mağaza ve online kanallarından Nisan ayı başında satışa sunacağı Huawei cep telefonlarında Turkcell’in 30’a yakın uygulamasının yer alması için HMS entegrasyonuna da başlamış durumdayız.