Skip to main content

Hindistan’da WhatsApp koronavirüs ile ilgili bilgi kirliliği ile mücadele edebilmek için MyGov Corona Yardım Masası botunu kullanıma sundu.

Koronavirüs dünya çapında yayılmaya devam ederken teknoloji şirketleri de insanların bu süreçte güvenilir bilgi elde edebilmesi için yeni uygulamalar sunmaya devam ediyor. Örneğin Google korona günlerinde virüsle ilgili hem doğru hem de güncel bilgiler sunmak için arama motorunu güncelledi ve arama sonuçlarını yeniden biçimlendirdi. Google, insanların bulundukları yere özgü en son güncellemeleri bulmak için kullanabilecekleri ulusal ve yerel kaynakları da listeliyor.

Bununla birlikte Apple da Siri’yi kullanıcılara koronavirüs ilgili merak ettikleri soruların cevaplarının bir listesini vermek üzere yeniden programladı. Örneğin bir kullanıcı; “Hey Siri, koronavirüsüm olup olmadığını nasıl anlarım?” diye sorarsa; Apple’ın ses asistanı kullanıcıya, ateş, öksürük ve veya nefes darlığı gibi bir dizi semptomdan bahsediyor. İlgili semptomlara sahip kullanıcılara ise 911’i aramasını öneriyor. Semptomlar daha hafifse Siri söz konusu kullanıcıya evde kalmasını, diğer insanlarla arasına sosyal mesafe koymasını ve semptomlar kötüleşirse doktora başvurmasını öneriyor.

Virüsle mücadelede son olarak sokağa çıkma yasağı ilan eden ülkelerden Hindistan’da WhatsApp tüm vatandaşların virüs ile ilgili doğru bilgi ve kaynaklara yönelebilmesi için MyGov Corona Yardım Masasını tasarladı. Hindistan Başbakanı Narendra Modi, vatandaşların enfekte olup olmadığını nasıl anlayacağı veya semptomlar yaşıyorsa ne yapacakları gibi sorular için MyGov Corona WhatsApp botu ile iletişime geçebileceklerini söyledi. Bot, Mumbai merkezli ve geçen yıl telekom devi Reliance Jio tarafından satın alınan Haptik Technologies tarafından tasarlandı. Hindistan Sağlık Bakanlığı’nın verdiği bilgiye göre botun amacı ‘infodemi’ diye adlandırdığımız yanlış ve asılsız bilgi veya haber salgını ile mücadele etmek.