Skip to main content

Hepsiburada.com, Türkiye’nin 2014 yılındaki online alışveriş tercihlerini açıkladı

Hepsiburada.com tarafından yapılan analizin sonuçlarına göre bilgisayar, kitap, oto aksesuarları, spor malzemeleri ve mutfak malzemeleri, tüketicilerin en çok alışveriş yaptığı kategoriler olarak dikkat çekti. 2014 yılında e-ticaret trafiğinin en yüksek olduğu bölge Marmara Bölgesi olurken, en çok alışveriş yapılan il ise İstanbul oldu.

  • Hepsiburada.com’un verilerine göre Türkiye genelinde en çok alışveriş yapılan ilk 10 il; İstanbul, Muğla, Artvin, Tunceli, İzmir, Kırklareli, Bilecik, Çanakkale, Edirne ve Sinop olarak sıralandı.
  • Hepsiburada.com’da online alışveriş yapan tüketici profilini 25-44 yaş arası kişiler oluştururken, 2014’ün en popüler ürünleri kadın ve erkek tüketicilere göre bazı farklılıklar gösterdi. Erkek kullanıcıların en çok tercih ettiği ürün kategorileri bilgisayar, oto aksesuarları, spor malzemeleri, sağlık ve güzellik ürünleri, akıllı telefonlar, ev elektroniği, mutfak malzemeleri, temel tüketim ve gıda, anne-bebek-çocuk ürünleri ile hırdavat olurken; kadın kullanıcılar ise kitap, spor malzemeleri, mutfak malzemeleri, sağlık ve güzellik ürünleri, anne-bebek-çocuk ürünleri, bilgisayar, mobilya, temel tüketim ve gıda, ev elektroniği ile kozmetik ürünlerini satın aldı.
  • Hepsiburada.com’un online alışveriş analizine göre; tüketicilerin yüzde 90’dan fazlası kredi kartı ile ödemeyi tercih ederken, havale ve kapıda ödeme seçeneklerinin kullanımı yüzde 5’in altında kaldı.