Skip to main content

Pronet Pazarlama ve İş Geliştirmeden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Ediz Habip ile sosyal medyada ses getiren projesini konuştuk.

Pronet, sosyal medyada güvenlik endişeleri hakkında yorum yazan kullanıcıları dinleyerek verileri analiz etti ve tüketicinin evham yaptığı konuları video içeriklerine taşıdı. Pronet Pazarlama ve İş Geliştirmeden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Ediz Habip ile sosyal medyada ses getiren bu projeyi konuştuk.

 

Evham sahibi olmak iç görüsünden yola çıkarak hazırladığınız kampanyanın detayları hakkında bilgi verir misiniz?
Türkiye toplumu kültürel kodları gereği evhamlı bir yapıya sahip. Biz de evham olgusunu stratejik olarak ele alıp Pronet’in ürün ve hizmetleri özelinde mikro kırılımlar kurguladık. Bireysel ya da kurumsal olarak evham unsuru sayılabilecek olayları, gerçek hayattaki karşılıklarına uygun bir biçimde, hedef kitlemizin gözünde kolaylıkla canlandırabileceği bir yapıda iletişimimizin merkez içerikleri haline getirdik. Bu şekilde insanların içlerinde taşıdıkları evhamlardan ve bu evhamlar sonucu oluşabilecek sorunlardan kurtulmanın yolunu Pronet olarak konumlandırdık.

Bu sosyal medya ölçümleme çalışması dahilinde ne gibi iç görüler ortaya çıktı?
Toplumun farklı kesimlerine göre evham unsurları değişkenlik gösterse de genel olarak hırsızlık ve ev içinde gerçekleşebilecek kazalar en büyük evham sebeplerinden ikisi olarak öne çıkıyor. Bunun yanında insanların kendi kontrolleri dışında gelişebilecek afet ve toplumsal olaylar konularında daha kaderci davranabildiklerini görüyoruz.

Günlük hayatta kullandığımız elektronik eşyaların sayıca artmasının kullanıcıların güvenlik konusundaki takıntılarını artırdığını düşünüyor musunuz?
Teknoloji trendleri, güvenlik sektörünü de doğrudan etkiliyor. Akıllı teknolojiler, platformlar arası uygulamalar, nesnelerin interneti gibi gelişmeler bizim ürünlerimizin gelişimine de yön veriyor. Üstelik teknolojik gelişmeler, bugün güvenlikle birlikte konfor da sağlayan çözümleri hayata geçirebilme imkânı tanıyor. Elektronik güvenlik sistemi kullananların büyük çoğunluğunun kendilerini güvende hissettirdikleri için bu sistemleri kullandıklarını görüyoruz. Dolayısıyla teknolojinin doğru bir şekilde kullanılması halinde kişilerin gündelik hayatında önemli bir işlevi yerine getirip kişilere hem konfor hem de güvenlik sağladığını düşünüyoruz.

Kampanyanın Facebook’ta global ‘başarı hikayesi’ seçilmesiyle ilgili neler söylemek istersiniz?
Kampanyanın başarısı tamamen organik şekilde mecralar üzerinde yayılmasına dayanıyor. Dijital iletişim alanında artık data destekli olmayan herhangi bir kurgunun gözleri bağlı otomobil kullanmaktan farkı olmadığını bize tekrar ispatlayan evham kampanyası, Facebook’ta global ‘başarı hikayesi’ seçilmesiyle de aslında global trendlerin ne yönde seyrettiğine dair bize güzel bir bakış açısı sunuyor.