GERÇEK ZAMAN

Digital Age | 30.11.2021 - 12:15

Güney Kore yaşlıların otomobil kullanıp kullanamayacaklarına VR ile karar verecek

VR teknolojisi halihazırda demans kliniklerinde kullanılıyor.

Güney Kore’nin 2025 yılında yeni bir sürücü belgesi politikasını uygulamaya başlaması bekleniyor. Bu politikanın önemli parçalarından biri 65 yaş üstü vatandaşların araç kullanıp kullanamayacaklarına karar vermek. Zira Güney Kore halihazırda bu konu ile ilgili kapsamlı bir prosedüre sahip değil.

Demans testlerinin pozitif çıkması halinde 65 yaş üstü sürücülerin sürücü belgelerine el konuluyor. Bu uygulamanın dışında bir de gönüllü sürücü belgesi iade süreci var. 65 yaş üstü sürücüler diledikleri takdirde, sağlıklı olmalarına rağmen sürücü belgelerini iade edip bu haklarından feragat edebiliyorlar.

Sürücü belgesine sahip 65 yaş ve üstü vatandaşların sayısının 2008’den 2018’e %300 artış gösterdiği (1 milyondan 3 milyona) ülkede, 65 yaş ve üstü sürücülerin sebep olduğu trafik kazası sayısı 30’lu yaşlarındaki sürücülerin kaza sayısından 1,86 kat daha yüksek.

Bu yeni sürücü belgesi programı kapsamında yaşlı sürücülerin bazı yetilerinin test edilmesi planlanıyor. Bu testi sanal gerçeklik (VR) üzerinden gerçekleştirmek isteyen Kore Ulusal Polis Teşkilatı’nın (KNPA) bu projeye toplam 3 milyon dolar harcaması bekleniyor.

VR nasıl kullanılacak?

VR başlıkları halihazırda demans kliniklerinde beyin fonksiyonlarının ölçülmesinde kullanılıyor. Trafiğin güvenliği için yine VR başlıklarının kullanılması, sürücülerin sürüş, bilişsel ve hafıza yetilerinin test edilmesi planlanıyor.

Detayları henüz bilinmese de proje hakkında fikir yürütmek için daha önce düzenlenmiş bir akademik çalışmadan yararlanılabilir. The Next Web’in haberine göre geçtiğimiz yıl yapılan bir çalışmada bir köpeğin aracın önüne çıkması, bir aracın ani şerit değiştirmesi ve bir tırın bir kavşağa girişi şeklinde hazırlanan üç senaryo, sürücülerin yetilerinin gündüz ve gece sürüş ortamlarında test edilmeleri için kullanılmış.

Kaynak: South Korea will use VR to determine if the elderly can keep driving – The Next Web