Skip to main content

Bilgiyi online’dan bulmanın belleğe etkisi, kişisel bilgiler ve mobil cihazlara kadar genişliyor

Google Etkisi“, yani bilgiyi online’dan bulmanın belleğinize etkisinin, Kaspersky Lab tarafından gerçekleştirilen yeni bir çalışmada önemli kişisel bilgiler ve mobil cihazlara kadar genişlediği görüldü.

Çalışmadan ön plana çıkanlar:

  • Çalışma, Avrupa’da kullanıcıların çoğunluğunun çocuklarının (yüzde 53), çocuklarının okullarının (yüzde 90) ve işyerlerinin (yüzde 51) telefonları dahil kritik telefon numaralarını ezbere bilmediklerini ortaya koydu. Yaklaşık üçte biri eşinin telefon numarasını hatırlayamıyor; 10-15 yaş aralığında on kişiden dördü ev telefon numarasını unutuyor.
  • Kaspersky Lab, altı Avrupa ülkesinde 16 yaşından büyük 6 bin tüketicinin katıldığı bir anket düzenledi. Bulgular önemli bilgileri belleğimizde tutamamamızın nedeninin, bunları hatırlama sorumluluğunu akıllı telefonlar gibi dijital cihazlara devretmek olduğunu gösteriyor.
  • Ankete katılan en genç (16-24 yaş aralığı) tüketicilerin yarısından azı (yüzde 43), akıllı telefonlarının bilmeleri veya hatırlamaları gereken her şeyi barındırdığını söylüyor.

Dijital Amnezi

Kaspersky Lab, bu fenomeni Dijital Amnezi olarak adlandırıyor; yani depolaması ve sizin için hatırlaması için bir dijital cihaza emanet ettiğiniz bilgileri unutma deneyimi.

  • Çalışmada “Dijital Amnezi”nin kanıtları her yaş grubundan kadın ve erkeklerde eşit olarak görüldü.
  • Beklendiği üzere çalışma, dijital cihazlarda, özellikle de akıllı telefonlarda depolanan verilerin kaybedilmesi veya ihlâl edilmesinin birçok kullanıcıyı harap ettiğini gösterdi.
  • Kadınların onda dördü ve 16-24 yaş aralığında aynı oranda tüketici, belleklerini cihazlarında depoladıkları ve bir daha asla geri alamayacaklarını düşündükleri için üzüntüden yıkılacaklarını belirtti.
  • Cihazları fotoğraflar ve iletişim bilgilerini sadece cihazlarında saklayan kadınlar ve gençlerin dörtte biri aşırı derecede üzüleceklerini söyledi.