Skip to main content

Tüm dünyada her dakika 474 yeni İnternet kullanıcısının eklendiği günümüzde, global internet dağılımı da giderek değişiyor. Smartling adlı şirketin oluşturduğu infrografiğe göre, 1982-2012 yılları arasındaki otuz yıllık süreçte 2 milyar…

Tüm dünyada her dakika 474 yeni İnternet kullanıcısının eklendiği günümüzde, global internet dağılımı da giderek değişiyor.

Smartling adlı şirketin oluşturduğu infrografiğe göre, 1982-2012 yılları arasındaki otuz yıllık süreçte 2 milyar yeni kişi İnternete bağlanırken, son 4 yılda İnternete bağlanan yeni kişi sayısı 1 milyar.

Global İnternet kullanıcılarına göz atıldığında ise, yüzde 45 oranla en çok İnternete bağlanan kesim Asya bölgesinden oluşuyor. İkinci sırada yüzde 23 ile Avrupa bölgesi öne çıkarken, Kuzey Amerika bölgesi tüm dünya üzerindeki İnternet kullanıcılarının yüzde 13’ünü oluşturuyor. Son iki sırada ise Güney Amerika ve Afrika bölgeleri geliyor.

Bu dağılım dikkate alındığında, 2000’li yıllarda İnternette en yaygın kullanılan dil yüzde 26’lık bir fark payı ile İngilizce iken 2011 yılında bu fark Çince ile kıyaslandığında yalnızca yüzde 3 oldu. Bununla beraber Asya’da en yaygın kullanılan dil olan Çince ise son 12 yılda yüzde 11’lik bir büyüme ile tüm İnternet kullanıcıların en yaygınca kullandığı ikinci dili oluşturuyor.

Dünya üzerindeki İnternet kullanıcıları ele aldındığında, Arapça ve Rusça 2000 yılından bu yana yüzde 2500 ve yüzde 1800’lük büyüme oranları ile en hızlıca yayılan diller olarak öne çıkıyor.

Tüm bu verilere rağmen İnternet’teki içeriklerin yarısından fazlası (yüzde 56) yalnızca İngilizce’den oluşuyor.

İnfografik aynı zamanda global e.ticaret’in her yıl yüzde 19,4’lük bir pay ile büyüyerek 2013 yılında 1 trilyon dolar değerine ulaşması beklendiğini açıklıyor.