GittiGidiyor, 2019 yılını yüzde 30 büyümeyle tamamladı. Saniyede 1 ürün satılan platformda kayıtlı üye sayısı da 28 milyona yükseldi. GittiGidiyor’da 100 binden satıcı ve 15 milyondan fazla ürün bulunduğunu da belirtelim. Şirketin büyüme hedefi ise 2020’de yüzde 40 olarak açıklandı.
GittiGidiyor Genel Müdürü, eBay MENA Bölge Direktörü ve TOBB E-Ticaret Meclisi Başkanı Öget Kantarcı, son yıllarda istikrarlı bir grafik çizdiklerini belirterek, “2019’u özverili ve sıkı çalışmalarımızla yüzde 30 büyüme ile kapattık. Ekosistemimize 5 milyon yeni kullanıcı katıldı. Böylece kayıtlı kullanıcı sayımız 28 milyona yükseldi” dedi. Bir eBay şirketi olarak, global bir platform olma yolunda adımların hızlanacağı 2020 yılında GittiGidiyor’u yüzde 40 büyütmeyi hedeflediklerini belirten Kantarcı, “Önümüzdeki dönemde ürün envanterimizi daha da genişletip daha fazla KOBİ ve klasik perakendeciyi sistemimize katmaya devam edeceğiz. Türkiye’de e-ticareti büyütmek adına gidecek daha çok yolumuz var. Önümüzdeki yıllarda e-ihracatın da etkisiyle büyüme ivmemiz daha da yükselecek” dedi.
Toplam trafiğin yüzde 80’i mobilden
Mobilin 2019’da yükselişine devam ettiğini belirten Öget Kantarcı, GittiGidiyor’daki işlem sayısına bakıldığında her 10 alışverişten 7’sinin mobil cihazlardan yapıldığını söyledi. Geçen yıla göre mobil satış hacminin yüzde 31 arttığını da ifade eden Kantarcı, 2019’da mobilin toplam trafikteki payının yüzde 80’e, toplam satıştaki payının ise 57’ye yükseldiğini belirtti.
2019’da dikkat çeken kategoriler
2019’da en çok alışveriş yapan iller sırasıyla İstanbul, Ankara, İzmir, Bursa, Antalya, Kocaeli, Konya, Adana, Mersin ve Muğla olarak açıklandı. Geçtiğimiz yıl bir önceki yıla göre en çok büyüyen kategoriler sırasıyla Yapı Market, Süpermarket, Kitap ve Dergi, Otomobil, Motosiklet ve Aksesuar, Ofis-kırtasiye oldu. 2019’da alışveriş sıklığını en çok artıran şehirler sırasıyla Trabzon, Iğdır, Adıyaman, Muş ve Kahramanmaraş olurken, GittiGidiyor’da en çok aranan kelimeler sırasıyla akıllı saat, cep telefonu, bisiklet, spor ayakkabı, avize, kuluçka makinesi, televizyon ünitesi, bebek arabası, televizyon, tablet olarak açıklandı. 2019’da bir önceki yıla göre satışı en çok artan ürünlerden bazıları roman, kavanoz, robot süpürge, deodorant, abajur, yatak, oyun konsolu oldu.
Yorumlar