Türkiye dahil 180’den fazla ülkeye yayılan Coronavirus salgını etkisini artırmaya devam ediyor. Bilindiği gibi, Coronavirus tedbirleri kapsamında İçişleri Bakanlığınca Türkiye’de, 11 Nisan gece yarısından itibaren 12 Nisan saat 24.00’e kadar 30 büyükşehir ve Zonguldak’ta il sınırları içerisinde uygulanacak sokağa çıkma yasağı ilan edildi. Sokağa çıkma yasağı dışında tutulanlar arasında, ürün veya malzemelerin naklinde çalışanlar da yasaktan muaf tutuldu. Öte yandan yasak kapsamı dışında olan anında teslimat uygulası Getir, sosyal medya hesaplarından sipariş almayı Pazartesi’ye kadar durdurduğunu duyurdu.
Bugün saat 13:00 itibarıyla sipariş almayı durdurduk. 14:00 itibarıyla depolarımızı kapatıyoruz.
Pazartesi sabahı görüşmek üzere.
— getir (@getir) April 11, 2020
Coronavirus salgını nedeniyle tüm dünyada olduğu Türkiye’de de e-ticarette özellikle de online market alışverişlerinde çok ciddi bir artış söz konusu. BKM’nin verilerine göre 1-22 Şubat ile 1-22 Mart tarihleri arasında Türkiye’de internet üzerinden yapılan alışveriş rakamları karşılaştırıldığında en kayda değer büyümenin yüzde 32 ile market-gıda kategorisinde olduğunu görüyoruz. Bu olağan üstü günlerde artan talebi karşılama adına online market platformları, hızlı teslimat uygulamaları ve pazar yeri siteleri büyük bir öz veri ile çalışıyorlar. Normal şartların çok üstünde seyreden alışveriş trafikleri zaman zaman teslimat sürelerinin uzamasına neden olsa da şu ana dek sektör oyuncularının iyi iş çıkardıklarını söylemeliyiz. Peki bu süreçte tüketicinin değişen market alışverişi alışkanlıklarında öne çıkan detaylar neler? Sepet ortalamaları nasıl? Ve tabii corona ile önem kazanan temassız teslimat vb yenilikçi uygulamalara ilgi nasıl? Sektörün önemli oyuncuları Migros Sanal Market, Getir, Banabi ve İstegelsin’e coronavirus sürecinin online market alışverişlerine etkilerini sorduğumuz içeriğimize buradan ulaşabilirsiniz.
Yorumlar