Skip to main content

“Alışkanlıklarımız, iş yapma biçimlerimiz, hayata bakış açımız… Kısaca eski normaller gidecek… Yeni normaller gelecek… Bugün, bu süreci anlamamızı sağlayacak, bizi bekleyen yeni normalleri konuşacağımız bir söyleşi dizisine başlıyoruz: Yeni Normal.”

2020’nin Nisan ayı. Dört haftadır fırsatı olanlar, yapabilenler eve kapandık. Daha önce dünyalara sığdıramadığımız hayatımızı sınırlı metrekarelere sığdırabildik.

Oldukça zor bir süreçten geçiyor, son derece tarihî bir döneme tanıklık ediyoruz. Ve ilk kez bütün dünya, tüm insanlık kendimizi aynı gemideymiş gibi hissediyoruz. Pek çok uzman daha yolun başında olduğumuzu, bu süreçten çıkışımızın aylar sonra olacağını söylüyor.

Neler yaşıyoruz?
Alışkanlıklarımız değişiyor. Kendi kendimize yetmeyi öğreniyoruz. Kendimizi keşfetmeyi öğreniyoruz. Daha az tüketmeyi, çözüm üretmeyi, yavaşlamayı öğreniyoruz.

Daha çok çalışıyoruz ama daha az stres yaşıyoruz.

Dünya nefes alıyor, değişiyor. Doğa kendini dinliyor, temizleniyor.

Şirketler, insanlar dijital – teknolojik dönüşümünü tamamlıyor. Üstelik büyük büyük danışmanlık şirketlerinin, CEO’ların, CTO’ların yerine bu değişimin liderliğini COVID-19 isimli bir virüs yapıyor.

Yeni bir dünya, yeni bir yaşam…
Görünen o ki bu dönem bittiğinde bizi bekleyen hayat hiçbir zaman eskisi gibi olmayacak. Alışkanlıklarımız, iş yapma biçimlerimiz, hayata bakış açımız… Kısaca eski normaller gidecek… Yeni normaller gelecek…

Bugün, bu süreci anlamamızı sağlayacak, bizi bekleyen yeni normalleri konuşacağımız bir söyleşi dizisine başlıyoruz: Yeni Normal.

Araştıran… Okuyan… Bilgiye değer veren insanlarla konuşacağız. Neden oldu? Nereye varacak? Neleri değiştirecek? Post-Corona dönemde bizi neler bekliyor? Pek çok sorunun yanıtını arayacağız.

İnsanlık başa sararak ilerleyebilecek mi?
Yeni Normal’in ilk konuğu Serdar Erener. Daha önce de pek çok kez bana “şebeke dışı yaşıyorum” demişti Serdar.

İstanbul’un biraz dışında, doğayla iç içe yaşayan konuğuma sordum:

  • Ne demek şebeke dışı yaşamak?
  • Corona günleri nasıl geçiyor?
  • Bu dönemden bize neler kalacak? Davranış değişikliklerimizin hangisi kalıcı olacak?
  • Bu dönemi daha iyi anlamamızı sağlayacak kaynaklar, kişiler… Zerzan… Smil…
  • Bu dönem yaratıcı endüstrileri, reklamcılığı kalıcı olarak nasıl etkileyecek?
  • Evet… Özetle eski hayatımıza döndüğümüzde “Yeni Normal”lerimiz neler olacak?

Bakalım Serdar’ın vurguladığı, Smil’in söylediği gibi “insanlık başa sararak ileri gidecek” mi? Ya da Serdar’ın dediği gibi “Reklamcılık afiş çağına geri mi dönecek?” Bekleyip göreceğiz.

Haftaya yeni bir konukla yeni normalleri konuşmaya devam edeceğiz.

Pelin Özkan, MediCat Genel Yayın Yönetmeni