Skip to main content

General Motors, ChatGPT’nin arkasındaki yapay zekâ modellerine dayalı bir araç içi dijital asistan üzerinde çalışıyor.

Chevrolet, Cadillac, Buick ve GMC markalı otomobil ve kamyonları üreten General Motors, ChatGPT’nin arkasında yapay zekâ modellerini kullanan sanal bir kişisel asistan üzerinde çalışıyor.

Konuya ilişkin haberler ilk olarak bu hafta başlarında Semafor tarafından bildirildi. Buna göre asistan, Microsoft’un Azure bulut hizmetini kullanacak. General Motors Yazılım ve İşletim Sistemlerinden Sorumlu Başkan Yardımcısı Scott Miller da konuyla ilgili bazı detayları doğruladı.

Miller, otomobilin lastiğinin patlaması durumunda, sürücünün sesli asistandan bu durumda ne yapması gerektiğini ve lastik değişimini nasıl gerçekleştireceğini açıklamasını isteyebileceğini belirtti.

Reuters’a yaptığı açıklamada ise, “ChatGPT her şeyin içinde olacak” diyen Miller, chatbot’un normalde bir kullanım kılavuzunda bulunan araç özelliklerinin nasıl kullanılacağına, garaj kapısı kodu gibi program işlevlerine veya bir takvimden programları entegre etmeye ilişkin bilgilere erişmek için kullanılabileceğini söyledi.

Asistanın ayrıca kontrol panelinde beliren bir sinyalin ne anlama geldiğini söyleyebileceği ve gerekirse servisi arayıp randevu almaya yardımcı olacağı da belirtildi. Tüm bunların da sesle kontrol edilebileceği söylenenler arasında.

Kaynak: GM wants to bring ChatGPT-like assistant to drivers – Semafor