İŞ DÜNYASI

DigitalAge | 05.05.2020 - 10:02

Facebook ve Doğruluk Payı’ndan işbirliği

Facebook ve Doğruluk Payı, asılsız haberlerin Facebook platformlarında yayılmasını önlemeyi amaçlıyor.

Facebook, Türkiye’de 2018 yılında başlattığı üçüncü taraf haber doğrulama programı kapsamında Doğruluk Payı ile işbirliği yaptığını açıkladı. Bu işbirliği ile Facebook ve Doğruluk Payı, asılsız haberlerin Facebook platformlarında yayılmasını önlemeye yardımcı olmayı ve insanlara okudukları haberlerle ilgili daha fazla bilgi sunmayı amaçlıyor.

Bundan böyle, Türkiye’nin ilk doğruluk kontrolü girişimi ve Uluslararası Doğruluk Kontrolü Ağı İlkeler Kılavuzu’nun imzacılarından biri olan Doğruluk Payı, Facebook’ta asılsız olma olasılığı bulunan haberleri metodolojisini uygulayarak doğruluklarına göre kategorize edecek. Doğruluk Payı, reklamlar dahil olmak üzere makale, fotoğraf veya video içeren herkese açık, haber değeri taşıyan tüm Facebook ve Instagram gönderilerini gözden geçirebilecek ve değerlendirebilecek. Bugüne kadar ürettiği 1.600’e yakın içerik ile Türkiye’de yanlış bilginin yayılmasını önlemede öncü rol oynayan Doğruluk Payı, bu yeni işbirliği ile mücadelesini yeni bir alana genişletiyor.

Facebook’un üçüncü taraf haber doğrulama sistemi nasıl çalışıyor?

Asılsız haberleri tespit etme: Facebook’taki kullanıcıların bildirdiği görüşler gibi çeşitli işaretler kullanılarak asılsız olabilecek haberler tespit edilir. Doğruluk Payı da gözden geçirilecek haberleri tespit edebilir.

İçerikleri gözden geçirme: Doğruluk Payı içerikleri gözden geçirir, içerdikleri bilgileri kontrol eder ve doğruluklarını değerlendirir.

Yanlış bilgileri daha az kişinin gördüğünden emin olma: Doğruluk Payı bir içeriği asılsız olarak değerlendirirse, bu içerik Haber Kaynağı’nda daha alt sıralarda görünür veya Instagram’daki keşif alanlarının dışında tutulur. Böylece haberi gören insan sayısı önemli ölçüde azalır.

Sürekli olarak asılsız haber paylaşanlara karşı harekete geçme: Sürekli olarak asılsız haberler paylaşan Sayfalar ve internet siteleri, dağıtımlarının azaltılması gibi bazı kısıtlamalarla karşı karşıya kalır. Ayrıca para kazanma ve reklam verme imkanları ellerinden alınabilir ve bir haber Sayfası olarak kaydolmaları engellenebilir.