Yatırımcı ve analistlerin Facebook’un mobilde para kazanma konusunda endişelerini ilk kez belirtmesinin ardından neredeyse bir buçuk yıldan fazla bir süre geçti. Ancak sosyal medya devinin yeni yayımladığı dördüncü çeyrek raporundan sonra bu endişelerin yersiz olduğu anlaşıldı.
Facebook, 2013’ün son çeyreğinde mobil reklamların tüm reklam gelirlerinin yüzde 53’ünü aldığını açıkladı. Açıklanan bu yüzde ile Facebook, mobil reklam gelirlerinde ilk kez yüzde 50’nin üzerinde bir paya sahip olduğunu gösterdi.
Facebook’un bir önceki çeyrekte mobil reklamların toplam reklam gelirlerinin yüzde 49’una sahipti. Geçtiğimiz yıl aynı dönemde ise mobil reklam gelirleri yüzde 23’lük paya sahipti.
Facebook Kurucu Ortağı ve CEO’su Mark Zuckerberg, önümüzdeki hafta şirketin 10’uncu yıldönümü öncesinde Facebook için oldukça iyi bir yıl olduğunu belirtti.
Mobilde elde ettiği reklam geliri, Facebook’un mobilde başarısını gösteren tek bir gelişme değil. Facebook’un şu anda mobilde 945 milyon aylık aktif kullanıcısı bulunuyor.
Yorumlar