Skip to main content

Facebook, Facebook Audience Network’ün IHS Technology şirketine yaptırdığı ve doğal reklamların geleceğine odaklanan araştırmanın sonuçlarını paylaştı

Facebook’un yaptırdığı doğal reklamların inanılmaz bir hızla büyüdüğünü gözler önüne seren araştırmadan çıkan çarpıcı sonuçlar, 2020 yılında dijital reklam bütçelerinin tamamının %75,9’unun mobile ayrılıyor olacağını ve bu büyümenin arkasındaki itici gücün Doğal Reklamlar olacağını ortaya koyuyor. Araştırmaya göre, 2020’de mobil display reklamların yaklaşık üçte ikisi (%63,2) doğal reklam olacak ve reklamverenlerin global çapta toplam harcamaları 53 milyar Dolara ulaşacak.

Sonuçlara göre tüketiciler, standart banner reklamlara oranlara doğal reklamlarla %20-60 seviyesinde daha fazla etkileşimde bulunuyor. Buna ek olarak doğal reklamlar ile reklamverenlerin tüketicileri elde tutma oranı 3 katına kadar yükselebiliyor. Doğal reklamlardan elde edilen gelirin arkasındaki en önemli gücün Facebook ve Instagram gibi “uygulama içi” reklamlar olduğu görülürken, en hızlı büyümenin ise Facebook Audience Network gibi üçüncü tarafların sunduğu hizmetlerde elde edileceği görülüyor.

Facebook Audience Network’te doğal reklam formatlarını kullanan uygulamaların yüzdesi 2015’in ilk çeyreğinden bu yana 10 kat arttı ve bugün Audience Network’teki uygulamaların %50’sinden fazlası yalnızca doğal reklamları kullanıyor.