Facebook’un kimlik sistemini güncelleyen Meta, sosyal medya platformunun logosunu değiştirdi. Bununla birlikte logonun yazı tipi, renk paleti ve tepki emojilerinde de bazı yenilikler yaptı.
Facebook’un yeni logosu, mavinin daha koyu olması ve küçük “f” harfinin birkaç ince ayara sahip olması dışında bir öncekiyle tamamen aynı.
GIF: Facebook
Meta, dün yayımladığı bir blog gönderisinde değişikliklere ilişkin, “Amacımız, daha cesur, heyecan verici ve kalıcı bir Facebook logosu oluşturmaktı. Yeni iyileştirmelerin her biri tasarımın tümüyle daha uyumlu” ifadelerini kullandı. Şirket, logo değişikliğini “Facebook’un temel mavi renginin daha kendinden emin bir ifadesi” olarak tanımladı.
Meta’nın Facebook logosunu tamamen yeniden tasarlamak yerine yalnızca biraz değiştirmesi mantıklı. Çünkü Meta, platformun her gün 2 milyar aktif kullanıcıya sahip olduğunu, dolayısıyla herhangi bir görsel değişikliğin birçok kişi tarafından görüleceğini söylüyor. Bu yüzden Meta’nın teknoloji dünyasının en tanınabilir logolarından birinde nispeten küçük değişiklikler yapmayı neden tercih ettiği anlaşılabilir.
Bununla birlikte Facebook’un logosunun yazı tipi de değişti. Meta, “Özel yazı tipimiz Facebook Sans’ı kullanarak, tutarlı bir yaklaşım oluşturmak ve Facebook genelinde genel okunabilirliği artırmak için logoyu yeniden tasarladık” açıklamasını yaptı.
Meta ayrıca yeni bir renk paletinin geliştirildiğini ve Facebook’taki “Tepkiler” özelliğinin görüntüsünü iyileştirdiğini de belirtti.
Facebook’un görünümünü değiştirmek için daha fazla planları olduğunu söyleyen Meta, blog gönderisinde yer alan güncellemeleri, uygulama için “yenilenen kimlik sisteminin ilk aşaması” olarak nitelendirdi. Bu nedenle Facebook’ta gelecekte daha fazla tasarım düzenlemeleri görebiliriz.
Kaynak: Facebook changed its logo — see if you can tell the difference – The Verge
Yorumlar