Bünyesinde WhatsApp, Instagram ve Oculus gibi önemli platformları da barındıran sosyal medya devi Facebook, gelecek hafta ismini değiştirmeyi planlıyor.
Bir sosyal medya platformu olarak kalmak yerine genişlemeyi tercih eden ve uzun süredir bu isteğiyle gündeme gelen şirketin isim değişikliğini kurucusu ve CEO’su Mark Zuckerberg’in yakın zamanda duyuracağı söyleniyor. Basında açıklamanın şirketin her yıl düzenlediği ve bu yıl 28 Ekim’de yapılması planlanan Connect konferansında yapılacağı görüşü hakim olsa da Zuckerberg’in konferans öncesinde bir duyuru yapması ve şirketin Connect konferansını direkt olarak yeni isim altında düzenlemesi de ihtimaller arasında.
Bu isim değişikliğinin altında yatan sebeplerden bazıları şunlar: Yaygın kullanımı ile Facebook kelimesi sadece bir sosyal medya platformuna işaret etse de Facebook, Instagram, WhatsApp ve Oculus VR başta olmak üzere, kuruluşundan bu yana izlediği agresif alım stratejisi ile pek çok şirketi bünyesinde barındıran bir oluşum konumunda.
Bu şirketlerden bazılarının gelecekte önemli rol oynayacağı düşünülüyor. Örneğin Mark Zuckerberg, sanal gerçekliğin gelecekte yaygınlaşacağı görüşünde. Bu sebeple, Oculus VR, 10 binden fazla çalışanı ile sanal gerçeklik gözlükleri üretimine devam ediyor. Zira, Zuckerberg’e göre sanal gerçeklik gözlükleri gelecekte günümüzde akıllı telefonların yaygınlaştığı kadar yaygınlaşacaklar.
Facebook, Zuckerberg’in futuristik vizyonuyla gelecekteki hedeflerine ulaşmaya çalışırken bir taraftan da platformun sorunlarıyla boğuşuyor. Her ne kadar Facebook için bir ilk olmasa da geçtiğimiz günlerde Facebook’un sorunlarının şirket için nasıl büyük krizlere dönüştüğünün bir örneği yaşanmıştı. Eski bir Facebook çalışanı olan Frances Haugen’in şirketten sızdırdığı dokümanlar ile hazırlanan raporlar, Haugen’in 60 Minutes’te düşüncelerini açıklaması ve ardından ABD Senatosu önünde ifade vermesi şirketin üzerine bir karabasan gibi çökmüştü. Aynı dönemde yaşanan pek çok irili ufaklı sorun şirket hakkında çeşitli soru işaretlerine yol açmıştı.
Facebook, isim değişikliğine gitmesi halinde bu tür büyük bir değişimi geçirmiş ilk şirket olmayacak. Google, sadece bir arama motoru ve bu arama motoru etrafında bulunan çeşitli kullanıcı uygulamalarından fazlası olduğunu ifade etmek amacıyla 2015 yılında Alphabet çatı ismini kullanmaya başlamıştı. Alphabet, Google’nin yanı sıra sağlık uygulamalarından sürücüsüz araçlara kadar pek çok farklı konuya eğilen pek çok şirketi bünyesinde barındıran bir çatı şirket olarak yoluna devam ediyor.
Yine benzer bir şekilde 2016 yılında Snapchat’in de bir isim değişikliğine gittiği görülmüştü. Snapchat yerine Snap Inc. adını kullanmaya başlayan şirket, sadece bir sosyal medya uygulaması değil, bir kamera şirketi olduğunu açıklamış ve Spectacle adlı kameralı gözlükleri piyasaya sürmüştü.
The Verge’nin haberine göre Facebook’un yeni ismi şu sıralar Oculus’un üzerinde çalıştığı bir ürün ile ilintili olabilir. Bir VR sosyal medya platformunu kullanıma sunma hazırlığı yapan şirket, yakın zamanda bu platformun adının Horizon Worlds olacağını açıklamış; kurumsal dünya için de Horizon Workrooms adıyla bir başka ürünün denemesi yapılmıştı.
Ayrıca, söz konusu isim değişikliği için Facebook’un uzun süredir çalıştığı biliniyor. Geçtiğimiz yaz bir metaverse ekibi kuran Facebook, AR ve VR bölümünün başında bulunan Andrew Bosworth’un CEO konumuna getirileceğini açıklamış, sadece birkaç gün önce ise bu metaversenin kurulumu için sadece Avrupa’da 10 binden fazla kişiyi işe alacağını duyurmuştu.
Zuckerberg, şirketin isim değişikliği ile atacağı adımın sadece Facebook için değil, internet için de yeni bir dönemin başlangıcı olacağı görüşünde olduğunu açıkladı.
Fakat Facebook’un metaverse adıyla andığı bu yeni düzen, uzun süredir gündemde olmasına rağmen internet kullanıcıları tarafından tam olarak anlaşılabilmiş değil. Zira bilimkurgu yazarı Neal Stephenson tarafından ortaya atılan metaverse terimi, distopik gerçek dünyadan kaçmak isteyen insanların buluşma noktaları olan bir sanal dünyanın ismi, fakat Facebook, kuracağı sanal dünyanın insanlar için neden cezbedici olması gerektiği konusunda henüz dişe dokunur bir açıklama yapmadı.
Kaynak: Facebook is planning to rebrand the company with a new name – The Verge
Yorumlar