Skip to main content

Digital Exchange, şirketlerin sosyal medyadaki skorlarını ele alan, aktif ve pasif kullanıcıları tespit eden, Google gibi arama motorlarında mağazaların açılış ve kapanış saatlerini inceleyen Dijital Varlık Analizi’nin ipuçlarını paylaştı.

Günümüzün online yaşamı hızlı bir şekilde değişirken, ekonomiye yön veren şirketler de bu mecradaki çalışmalarıyla ön plana çıkıyor. İster global çapta olsun ister yeni kurulmuş olsun tüm şirketler sadece yıl sonu finansal sonuçlarıyla ya da borsa oranlarıyla değil, sosyal medyadaki takipçi sayıları ve paylaşımlarıyla da birbirleriyle yarışır haldeler. Online pazarlamanın en önemli adımlarından olan Dijital Varlık Analizi ise tam bu noktada önemli bir ihtiyaç olarak ortaya çıkıyor. Bir şirketin dijital varlıklarının, yani arama motorlarında mağazalarının açılış kapanış saatlerinin düzeni, firma hakkında yapılan yorumlar ve sosyal medyasına ilişkin detaylı raporlar Dijital Varlık Analizi ile belirleniyor. Bu konuda uzman olan ve dünyanın 126 ülkesinde çeşitli pazarlama ve analiz faaliyetlerini başarıyla yürüten Digital Exchange, şirketler için Dijital Varlık Analizi’nin en doğru şekilde gerçekleştirilmesine ilişkin bir dizi öneride bulundu.

Arama motorlarında görünürlüğün önemi

Dijital Varlık Analizi’nin online hayatın neredeyse bütününü kapsadığını açıklayan Digital Exchange ekibi, bu alanda şirketlerin gerçekleştirebileceği pek çok eylem olduğunun altını çizdi. Buna göre Dijital Varlık Analizi konusunda yapılabilecek ilk programlardan biri, şirket mağazalarının Google başta olmak üzere arama motorlarındaki durumunu izlemekten oluşuyor.

“Şirketler Dijital Varlık Analizi kapsamında, Google’da kendilerini arattığında mağazalarının açılış kapanış saatlerini görebilir. Peki bu saatler ve mağazaların yoğun olduğu vakitler doğru şekilde müşterilere gösteriliyor mu? Bu noktada Dijital Varlık Analizi yapılarak, yanlış ve eksik bilgiler doğrularla değiştirilerek müşterilerin işletmeyi daha kolay bulmasının önü açılabilir.”

Sosyal medya aktivitelerinin takibi

Çalışmalar kapsamında şirketlerin sosyal medya hesaplarını analiz etmesinin önemine vurgu yapan Digital Exchange ekibi, 4.5 milyar kişinin üye olduğu sosyal medya kullanımının hayati önem taşıdığını hatırlattı. Dijital Veri Analizi’nde sosyal medyanın ayrı ve önemli bir yeri olduğu ifadesine yer veren Digital Exchange ekibi, şu değerlendirmede bulundu:

“Sosyal medyada yer alan şirketler, ürünleri ve hizmetlerini, açıklamalarını, kutlamaları bu alandan paylaşıyor. Şirketler popülerliklerine göre yüzlerce milyon takipçiye kadar ulaşabiliyor. Bu da hayli büyük bir medya gücü etkin kullanıldığında şirketlere fayda sağlar. Bir şirketin Instagram, Facebook, Twitter, LinkedIn gibi platformlardaki resmi hesaplarında kaç üye bu hesaplarla etkileşim halinde, kaçı yorum ve beğeni yapıyor bunların analiz edilmesi gerekli. Analiz sonrasında da sosyal medya stratejisi geliştirilmeli. Şirketi takip eden kaç sahte hesap var, kullanıcılar hangi etkinliklerle artıyor ya da takibi bırakıyor, bunların analizinin yapılması da şirketlere büyük fayda sağlar.”

Üç önemli kriter

Şirketlerin sosyal medya hesaplarının Dijital Varlık Analizi kapsamında üç kriter gözetilerek incelendiği bilgisini veren Digital Exchange ekibi bunları,

  • Sosyal medya hesabının aktifliği
  • Sosyal medya hesabının takipçi sayısı
  • Sosyal medya hesabının etkileşimi olarak sıraladı.

Haber takip süreci

Öte yandan Dijital PR Analizi’nin de Dijital Veri Analizi kapsamına girdiği bilgisini veren Digital Exchange Ekibi, “Markanız hakkında kim hangi mentionları atmış, markanız ile ilgili hangi haberler yayınlanmış gibi etkileşimlerin tümünü Dijital PR Analizi ile öğrenebilirsiniz” denildi.