Skip to main content

İçerik sağlayıcılara trafik getiren en önemli kaynakların başına gelen Facebook, artık tıkları değil ilgiyi önceliklendirecek

Facebook, ana sayfasını geliştirmek için kullandığı Feed Quality Programıyla günden güne sayfasında değişikliğe gidiyor. Sosyal medya platformları yayıncıların en önemli trafik kaynakları. Bu kaynakların başında gelen Facebook, artık içerikleri ilgiye göre önceliklendirecek. Konuyla ilgili resmi blog sayfasından açıklama yapan Facebook, kullanıcıların haber akışındaki hikayeleri yönlendikleri sayfada kalma sürelerine göre sıralamaya başlayacağını açıkladı. Yapılan açıklamalarda ayrıca beğeni, tıklama, yorum ya da paylaşımın içeriğin öne çıkarılması için her zaman yeterli doneyi vermediği belirtildi.

Facebook’un yeni algoritması kullanıcının gördüğü linke tıklayıp sayfanın açılmasından sonra sayıma başlıyor. Kullanıcının bu sayfadan haber akışına geri dönüşüyle sona eriyor. Facebook’un yeni özelliği bir çok kişinin aynı kaynaktan daha fazla içerik okumak istediği farkedilince aynı kaynaktan daha fazla içeriğin önünüze düşmesi yönünde bir güncelleme olarak karşımıza çıkıyor. Yani Digitalage.com.tr içeriklerini gerçekten okuyorsanız ilerleyen dönemlerde daha sık haberlerimizin önünüze düşmesi anlamına geliyor.