Bugün Facebook’ta oturum açıp, kendi Facebook sayfalarınızdan birine girdiğinizde, ‘Page Insights Update’ kutusunu görebilirsiniz.
Bugün start alacak yeni güncelleme için Facebook fan sayfasında ‘Page Insights’ta bazı sorunlar tespit ettik. Daha fazla bilgi edinin’ (We fixed some reporting issues in Page Insights. Learn more) ifadesi yer alıyor.
Duyuruda ücretli ve doğal olan içeriğin etkilenmeyeceğinden bahsediliyor. Bir başka deyişle, takipçiler ve Facebook kullanıcıları sizin paylaştıklarınızı veya reklamlarınızı görebilecek. Yahoo’da yer alan haberde; Facebook’un bu paylaşılanların veya reklamların gerçek anlamda kaç kere görüntülendiğini bildirmede başarısız olduğu belirtiliyor.
Sayfa görüntüleme ekibi Facebook sayfa raporunun hangi nedenden dolayı etkilendiğini açıklayamıyor. Duyuruda, programdaki hatalar ve sorunların sayfadan sayfaya mesajın paylaşma sıklığı ve paylaşıldığı zamana göre değişkenlik gösterdiği belirtiliyor. Şimdilik, değişiklikler için sayfa görüntülemelerinin öncesi ve sonrasının izlemesi öneriliyor.
Facebook, çoğu sayfanın şu noktalara yer vermesini bildiriyor:
- Çoğu sayfa için aynı kalma veya artışı sağlamak adına ulaşılan rakam
- Haber akışı reklamları sürdürenler için ücretli erişimde bir artış
- Fan sayfanızı beğenen kişiler için yapılan anlaşmaya, ne zaman ve ne sıklıkta yaptığınız harcama modellerine bağlı olarak doğal ulaşımda artış veya düşüş
- Engagement skoru ve viral skoru gibi gösterim ve erişimlerden hesaplanan ölçümlemede değişim
Çoğu küçük işletme sahipleri için olabilecek bir sorun, düzenli olarak Facebook Insights’larını aktarmamaları. Bu yüzden karşılaştırma için esas alınabilecek bir kaynak bulunmuyor. Tabii yayınlanan düzeltide raporlarınızın öncelikle ne söylediğini bilmiyorsanız, tek yapılabilecek tek şey ölçümlemelerin daha doğru olduğuna dair ileriye yönelik umut içinde olmak.
Büyük olasılıkla, bu durum çoğu Facebook sayfa sahipleri için iyi haber olacak. Facebook, aktif olarak kendi raporlarını daha doğru hale getirmek için uğraşıyor ve çoğu sayfa sahipleri kendi Insights’larına baktıklarında rakamların önceki bildirilere göre muhtemelen daha yüksek olduğunu farkedebilir.
Klout web sitesinde olduğu gibi etkileşimi ölçmek adına kendi algoritmalarını revize ederken, rapor ve ölçümlemelerinde hatalar bulunduğunda bu her zaman kaygı yaratan bir durum olmuştur. Ayrıca, bir çok işletme sosyal medya girişimleri ve ücretli reklam kampanyalarının başarılı olup olmadığını anlamak için bu hatalı raporları kullanıyor.
Yorumlar